Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

VF придобива Supreme за 2,1 млрд. долара

Целта е чрез сделката да се разраснат дигиталните канали на VF, които бяха един от двигателите ѝ за растеж по време на пандемията

VF придобива Supreme за 2,1 млрд. долара

Снимка: Bloomberg L.P.

Акциите на VF Corp. поскъпват с над 16% на Wall Street, след като американската компания за облекло и обувки обяви, че купува марката за улична мода Supreme за сумата от 2,1 млрд. долара в опит да разнообрази портфолиото си от продукти.

Трансакцията, която се очаква да бъде завършена до края на годината, е най-голямото придобиване за VF, откакто тя се сдоби с марката за обувки Timberland през 2011 г. за 2,3 млрд. долара. Сред другите популярни имена на VF са още производителят на кецове Vans и производителят на спортни и планинарски стоки North Face.

Още по темата

Сделката става факт в напрегнат момент за модната индустрия предвид коронавирусната пандемия, тъй като потребителите обръщат гръб на неналежащите покупки за сметка на хранителните продукти и стоките от първа необходимост.

Въпреки това Supreme продължава да се радва на популярност заради своя вече емблематичен статус в уличната култура най-вече сред по-младите потребители.

„През последните четири години изминахме дълъг път, за да развием нашето портфолио, така че наистина да съвпадне с нашите разбирания за това къде се намира пазарът и – по-важно, накъде се насочват потребителите“, коментира главният изпълнителен директор на VF Стив Рендъл. „Supreme пасва толкова добре на нашето разгърнато портфолио“, допълни той.

VF купи Supreme от компанията за частен капитал Carlyle Group и инвеститори, сред които и Goode Partners. Според по-ранна информация Carlyle е платила 500 млн. долара за около 50-процентен дял в Supreme през 2017 г. – инвестиция, която според оценката на сделката се е удвоила.

Supreme ще помогне за разрастването на дигиталните канали на VF, които бяха един от двигателите ѝ за растеж по време на пандемията. Рендъл подчерта „ловкостта“ на модната марка, с която тя успява да се свърже с потребителите си както във физическите си обекти, така и чрез социалните си канали. Продуктите на марката се продават през нейните физически магазини и сайт, които генерират над 60% от приходите й, посочи още директорът.

Започнала като скейтборд магазин в Ню Йорк, Supreme – известна със своето бяло-червено лого, вече е международно разпознаваем символ.

Компанията е основана през 1994 г. от Джеймс Джебиа. Той, както и ръководният ѝ екип, ще останат в Supreme и ще запазят творчески контрол. В момента тя има 12 магазина на различни локации – от Ню Йорк и Париж до Токио.

По статията работи: Елена Илиева

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини
Цените на храните продължават да растат с рекордни темпове