Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Виниловите плочи отбелязаха най-добрата си година от 1985 г. насам в САЩ

Възраждането на продажбите на тези физически носители явно не е приключил

Виниловите плочи отбелязаха най-добрата си година от 1985 г. насам в САЩ

Снимка: Pixabay

През 2016 г. американският музикален бизнес е отчел първия си двуцифрен растеж от близо 20 години, сочи нов доклад от миналата седмица, дело на Асоциацията на звукозаписната индустрия в Америка (RIAA). Водещи в този бум, разбира се, са стрийминг услугите по поискване, в частност платените - като абонаментните програми на Apple Music и Spotify, пише Quartz.

Като цяло американската музикална индустрия е генерирала 7,65 млрд. долара приходи, а стриймингът е донесъл 68% от тях.

Но докладът включва и друга, малко очаквана информация – за стабилния успех на плочите.

Според RIAA продажбите на винилови плочи в САЩ са нараснали до 430 млн. долара през миналата година и са донесли 26% от общия брой продажби на физически носители. Това е най-високото им ниво от 1985 г. насам.

Като се има предвид, че продажбите на дискове по света спадат все повече всяка година, това може да не звучи като нещо ключово. Продажбите на плочи освен това не са достатъчни, за да укрепят борещата се с проблеми индустрия като цяло. И все пак фактът, че има възходяща тенденция в продажбите на винили, противно на тази на дисковете, говори за изненадващата сила на тази платформа и предполага, че глобалното ѝ възраждане все още не е приключило.

Миналогодишно проучване обаче показа, че много от купувачите на плочи всъщност изобщо не ги слушат и дори не притежават собствени грамофони. Така че те най-вероятно са израз на идентичност за принадлежащите към конкретно поколение, култура и за хора с определени музикални предпочитания.

Дори звезди като Елтън Джон навлизат в бизнеса със специални програми за доставка на плочи, за които суперфеновете могат да се абонират.

Разбира се, статуквото в музиката никога не остава същото за дълго. Данните на RIAA и Nielsen показват, че приходите от плочи могат да забавят растежа си. След 38% среден годишен ръст между 2012 и 2015 г. приходите от плочи нараснаха само с 3,5% през 2016 г.

Същевременно всички данни показват, че светът до голяма степен предпочита стрийминга в момента.  

По статията работиха: Елена Кирилова, редактор Бойчо Попов

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини
Един печеливш сектор от коронакризата - биокозметиката