IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Високите разходи за растежа на Asos потопиха акциите на компанията

Онлайн търговецът плаща все повече, за да може да расте, но брутният му марж се свива

19:07 | 04.04.17 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Архив Ройтерс</em></p>

Снимка: Архив Ройтерс

Британският онлайн търговец на дребно Asos се сблъска с най-високия спад на стойността на акциите си за последните пет месеца, причинен от опасения, свързани с увеличаващите се разходи за растежа на компанията, предава Bloomberg.

Намаляването на цените, с цел привличане на клиентите в чужбина, е сред основните причини за свиването на брутния марж на Asos с близо 40 пункта, твърди главният изпълнителен директор Ник Бейтън. Той очаква, че спадът в стойността на паунда да увеличи разходите за доставки до края на годината.  

Стойността на акциите се понижи със 7,4% до 5536 пенса в Лондон, след като през последните 12 месеца записа ръст от 80%.

Въпреки че Asos продължава да води на онлайн пазара на модни стоки, скокът на оценката на нейните акции трудно може да бъде оправдан, защото разходите за растежа на компанията „остават високи и продължават да растат“, коментира анализаторът на Canaccord Genuity Синяи Видярти.

Asos, търговец, който продава собствени марки заедно с други, като Adidas и Ted Baker, използва отслабването на паунда, за да намали цените за международните си клиенти за сметка на маржовете. Инвестициите в нов център за дистрибуция и в програма за лоялност на клиентите във Великобритания също оказаха натиск върху печалбата, посочва Бейтън.

Бързият растеж на Asos и други онлайн играчи, като Amazon.com и Zalando, принудиха традиционните физически магазини да подобрят офертите си в дигиталното пространство.

"Допреди няколко години Asos можеше да расте с относително малко разходи, но по-ожесточената конкуренция в онлайн търговията на дребно означава, че за да се откроите, в момента трябва да харчите“, посочва Чарлс Алън, анализатор на Bloomberg Intelligence.

Международните приходи от продажби на Asos за първата половина на годината ѝ нараснаха с 54% до 548,4 млн. паунда (682,2 млн. долара).

Освен това компанията повиши годишната си прогноза за растежа на продажбите с 5 процентни пункта до 30-35%.

Брутният марж във Великобритания ще спадне с 200 базисни пункта във връзка с нарастващите разходи, посочват от Asos. От фирмата очакват да отчетат годишна печалба преди данъци, която да отговори на консенсусната прогноза за 80,6 млн. паунда.  

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 13:09 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още