IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Вторник - най-силният ден за онлайн пазаруване у нас през декември

Пазаруваме предимно през работните дни, сочи проучване

16:23 | 15.12.17 г.
<p>
	<em>Снимка: Pixabay</em></p>

Снимка: Pixabay

Вторник е денят, в който българите пазаруват най-много онлайн през месец декември, сочи проучване на RTB House. Според него тогава уеб магазините генерират с 23% повече продажби от средните за месеца.

Анализът обхваща 40 пазара в Европа, Латинска Америка, Азия, САЩ, Близкия изток и Африка и показва специфичните зависимости в потребителското поведение в особено силния за онлайн търговията месец.

Работните дни са предпочитани от потребителите по цял свят за пазаруване. В понеделник посещенията на уеб магазините се покачват със 17 на сто, а самите продажби бележат скок от 38 на сто. Събота е най-слабият ден, като тогава трафикът е с 8% по-нисък от средното за целия месец, а продажбите са с 22% по-малко.

В средата на месеца обаче е разгарът на коледното онлайн пазаруване. След това то започва да спада постепенно и достига най-ниската си точка на Бъдни вечер. Тогава има с 28% по-малко посещения и 41% по-малко продажби от средните за декември.

“През втората половина на декември най-добрият ход е онлайн рекламата да води потребителите към офлайн магазините”, съветва Каталин Емилиан, мениджър за България и Румъния на RTB House.

Спадът, който предстои след няколко дни, вероятно се дължи на празничните приготовления. Вероятно съществуват опасения и от забавяне на поръчките, но това не означава, че търговците трябва да изчезват от полезрението на купувачите, предупреждават специалистите. Техният съвет е всички маркетинг ходове след средата на декември да бъдат насочени към физическите продажби.

Преди кривата да се отправи надолу, този уикенд се очаква да достигне своя връх. Данните от 2016 г. за страната показват, че на 16 декември са направени най-много продажби и посещенията на онлайн магазините са скочили с цели 66% над средните за месеца.

Макар че малък брой потребители посещават онлайн магазините на Коледа, тогава те са по-склонни да кликнат върху реклами. Кликовете на банер рекламите се покачват съответно с 11 и 11% на 25 и 26 декември над средното за декември. След празниците броят на посещенията и кликовете започва да расте прогресивно.

“Покачването на кликовете след празниците показва, че в този период потребителите търсят специфични оферти”, коментира Каталин Емилиан. По думите му в периода вече започват празничните разпродажби, които са друг връх в декемврийските обороти.  

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 23:51 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още