Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Възстановяването на стрийминга на музика увеличава платените абонати на Spotify

Приходите на компанията обаче не отговориха на очакванията на анализаторите главно заради спада на приходите от реклама

Възстановяването на стрийминга на музика увеличава платените абонати на Spotify

Снимка: Chris Ratcliffe/Bloomberg

Търсенето на стрийминг на музика се е възстановило след слабото представяне заради коронавируса в началото на тримесечието и платените абонати на Spotify Technology са достигнали 138 млн., което е повече от очакванията на Wall Street, предава Ройтерс.

Въпреки това приходите за тримесечието на компанията не отговарят на очакванията на анализаторите главно заради спада с 21% на приходите от реклама, тъй като разпространението на пандемията е направило рекламодателите по-сдържани.

Книжата на шведската компания, които са поскъпнали с около 80% от началото на годината, поевтиняха с 3% до 253 долара преди началото на търговията.

Spotify, която е лидер на пазара за стрийминг на музика, изпреварвайки конкуренти като Apple и Amazon.com, печели от платени абонаменти и от показване на реклами на потребители, които не плащат.

Премиум абонатите, които съставляват по-голямата част от приходите на компанията, са нараснали с 27% спрямо същия период на миналата година. Средните очаквания на анализаторите бяха компанията да има 136,4 млн. платени абонати, сочат данни на IBES от Refinitiv.

Още по темата
Най-голямата услуга в света за стрийминг на музика успокои също инвеститорите, че хората, които вече не пътуват до работа, няма да окажат дълбоко и трайно въздействие върху финансите й и компанията ще изпълни целите си за цялата година.

Силното представяне в Северна Америка и други региони компенсира значително бавното начало на тримесечието, а подобрената инерция през втората половина на тримесечието е продължила и през третото тримесечие, съобщи компанията в комюнике.

Тя очаква общият брой на премиум абонатите й да е в диапазона между 140 и 144 млн. за третото тримесечие, което е над очакванията за 141,4 млн.

Spotify прогнозира също, че общите й приходи ще бъдат в границите между 1,85 млрд. евро и 2,05 млрд. евро през третото тримесечие, докато анализаторите очакваха 2,01 млрд. евро.

Приходите са нараснали с 13% до 1,89 млрд. евро за трите месеца до 30 юни, но не отговарят на очакванията на анализаторите за 1,93 млрд.

Нетната загуба на Spotify е достигнала 356 млн. евро, или 1,91 евро на акция, спрямо 76 млн., или 42 евроцента на акция, година по-рано. Анализаторите очакваха загуба от 45 евроцента.

По-голямата загуба се дължи основно на социални разходи – данъци, свързани със социалните придобивки на служителите в Швеция, които растат с увеличаването на цената на акциите на компанията.

По статията работиха: Божидарка Чобалигова, редактор Бойчо Попов

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини
LVMH даде сделката за покупката на Tiffany за одобрение от ЕС