Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

1/3 от продадените нови коли в Европа миналата година са били SUV и кросоувъри

Те са увеличили пазарния си дял до 37% през 2019 г.

1/3 от продадените нови коли в Европа миналата година са били SUV и кросоувъри

Снимка: Patrick T. Fallon/Bloomberg

Продажбите на нови автомобили в Европа през 2019 г. са се увеличили само с 1,4% до 15,3 млн., но обемите на SUV-моделите и кросоувърите от всякакви размери нарастват с 13% до 5,7 млн. Това е с 650 хил. повече от 2019 г., когато увеличението е било с 18%, сочи статистиката на JATO Dynamics.

Последният скок на търсенето на SUV и кросоувъри означава, че те имат пазарен дял от 37%, след като през 2018 г. той беше 33%, а през 2017 – 29%. От това най-големият губещ на европейския пазар са минивановете, при които спадът е с 33% за малките модели и 26% за компактните. При големите миниванове обаче се отчита ръст от 4,5% -до 145 095 бройки, като голямата заслуга за това е на силното търсене на  Mercedes-Benz V-Class и Seat Alhambra.

В същото време най-голям спад в обемите на продажби се отчита при малките автомобили, които са намалели със 152 806 бройки. За това помогна и фактът, че много клиенти решиха да изчакат смяната на поколенията на два от най-успешните модела в сегмента - Renault Clio (№1 по продажби) и Peugeot 208 (№5), които станаха факт през 2019 г.

В същото време електромобилите записаха най-успешния си резултат в Европа – увеличение с 82%, като общите им продажби достигнаха 356 249 бройки. Сегментът има нов лидер – Tesla Model 3.

На обратния полюс са купетата и кабриолетите, чиито резултат спадна с 16% до 50 234 единици. Това се отрази особено на купетата от премиум-сегмента, при които намалението е с 16%, докато при кабриолетите е едва 1,8%. Вероятно и това е причината за решението на Mercedes-Benz за спирането на тези две версии на флагмана си S-Class, което ще стане факт тази година.

Един по-внимателен поглед върху седемте сегмента на SUV и кросоувъри, показва, че при малките модели лидер е Renault Captur, който е напът да изпревари компактните SUV като най-успешен в Европа. За 2019 г. увеличението при малките SUV е с 20% - до 1,92 млн., докато при компактните ръстът е с 8% - до 2,09 млн. В този клас VW Tiguan сложи край на дългогодишното царуване на Nissan Qashqai и е най-продаваният кросоувър. Резултатът на германския модел е 223 059 бройки (+1,1%), докато при японския автомобил се отчита спад от 6,2% до 219 311 единици.

Кои са лидерите при леките коли вижте в продължението на материала в Automedia.bg. 

По статията работиха: Automedia.bg, редактор Божидарка Чобалигова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини
Първото BMW M на ток ще се появи през 2021 г.