IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

480 коли по-малко – Tesla отново не спази производствената си цел за Model 3

Въпреки провала Илон Мъск обеща бързо ускоряване през следващите три месеца

08:39 | 04.04.18 г. 9
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Снимка: Ройтерс

Американският производител на електрически автомобили Tesla Inc отново не успя да постигне собствената си цел за производство на внимателно следения от пазарите Model 3, който е по-евтин автомобил и според анализаторите е решаващ за дългосрочната рентабилност на производителя на луксозни електрически автомобили, предава Bloomberg.

Калифорнийският пионер в бранша е произвел през първото тримесечие почти 30 000 автомобила. Производството на седана Model 3 е 2 020 коли на седмица – за последната седмица на март. Tesla е предала 8 180 от седаните си през първите три месеца на годината, като е пропуснала средната оценка на анализаторите за около 8 800 бройки според проучване на Bloomberg News.

Всъщност компанията имаше за цел до края на март да произвежда по 2 500 коли от типа Model 3 на седмица. По-рано редица специализирани блогове писаха за пропусната цел, позовавайки се на вътрешен до компанията имейл на основателя ѝ Илон Мъск.

Въпреки провала Мъск обеща бързо ускоряване през следващите три месеца. Акциите на Tesla откриха сесията с ръст от 6,9% и нараснаха с 3,6% през деня до 261,53 долара за акция, като неутрализираха част от спада от 22% през март.

По-ниските от очакваното доставки и производство ще засилят дебата за способността на Мъск да отговори на търсенето и обещанието си да направи електрическите автомобили близки до масите. Увеличаването на ликвидния натиск и предизвикателствата при производството на Model 3 накараха Moody's Investors Service през миналата седмица да понижи кредитния рейтинг на автомобилопроизводителя, който сега има статут на „боклук“, добавяйки нова причина за разпродажбите на облигации на дружеството. 

Според анализаторите в Jefferies Group LLC и Moody's се очаква Tesla да трябва да набере капитал в размер на 2 млрд. до 3 млрд. долара, за да продължи да увеличава производството на своя седан. Компанията заяви във вторник, че няма да е нужно „повишаване на капитала или дълга през тази година, освен стандартните кредитни линии".

„Ние продължаваме да вярваме, че производството на Model 3 ще даде отговорите, успокоявайки някои притеснения на инвеститорите около капитала, а нашите цели за производството и цената отразяват доверието в способността на Tesla да изпълнява обещанията си в близко бъдеще", пише анализаторът на Consumer Edge Research Джейми Албъртайн в бележка до клиентите си след публикуването на производствените данни.

Необезпечените облигации на автомобилната компания с падеж през 2025 г. повишиха цената си с около 1 цент до 88,125 цента , според данни от Trace за облигациите, след като компанията заяви, че няма да има нужда да набира повече капитал.

Компанията очаква производството на Model 3 да се ускори "бързо" през второто тримесечие и заяви, че ще произвежда по 5 000 бройки на седмица след "около три месеца".

Tesla е доставила 11 730 седани Model S и 10 070 спортни автомобили Model X, като в края на тримесечието в период на доставка на клиенти са 4 060 броя Model S и X. Допълнителни 2 040 Model 3 също са в период на доставка, пояснява производителят.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 00:35 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

9
rate up comment 5 rate down comment 1
khao
преди 5 години
Абе руските блюдолизци от кога почнахте пак да вярвате на крвдитните агенции?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
8
rate up comment 4 rate down comment 7
vzhekoff
преди 5 години
Блажени са верующите :)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
7
rate up comment 12 rate down comment 3
kane
преди 5 години
Мъск ще остане в историята по подобие на Форд. той промени цяла индустрияПак пропускате най-важното, а се забивате в детайли, а то е че теса е уникален продукт и всеки иска да го има, хората се редят на опашка и чакат години за да имат един ден модел 3. Това не се случва *** нито един друг производител на нормалки автомобили, а напротив те имат маркетингови бюджет по 20-30% от целия годишен и пак нямат това което тесла има
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
6
rate up comment 8 rate down comment 3
Sokratus
преди 5 години
Смяташ, че ако акциите се срутят и компанията ще фалира или обратното, ако акциите се качат компанията ще просперира!!! Да ти припомням ли как бяха оценени акциите на Enron преди фалита или на Lehman brothers! Просто IPO на Tesla беше направен много рано. В етапа на израстване на една компания има много моменти в които може да я оцениш с CCC!Но защо ти ги обяснявам, ти си Трейдърот. ;)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 7 rate down comment 5
vzhekoff
преди 5 години
Купувай :) ССС е добра оценка :)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 11 rate down comment 6
Sokratus
преди 5 години
До разбирачи, коментатори и други подобни!Доставки на Tesla по години:2016 - 75900 бройки2017 - 103000 бройки2018 - 30000 бройки за първото тримесечиеПродукция на Model 3 по седмици(последните на всеки месец):дек 2017 - 365 бройкияну 2018 - 802 бройки фев 2018 - 655 бройкимар 2018 - 2020 бройкиПриходи на Тесла по години:2015 - $4,05 млрд 2016 - $7,00 млрд 2017 - $11,76 млрдАко тази година Tesla успее да направи нарастване на приходите с над 50% (по-малко от предишните години) ще бъде голям успех. Пък ако стигне и 5000 Модел 3 на седмица до края на годината също. Изобщо не се притеснявайте за това да намери някакви си 2-3 млрд долара. Elon Musk разсъждава като себе си. На него адски му се иска нещата да се случват по-бързо, но не само той работи във Тесла. Защото ако беше само той отдавна да са стигнали 5000 бройки на седмица. Няма да му е лесно, но ще успее. Пък като успее печелим всички!Гледайте си интереса и не завиждайте!Со здраве
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 8 rate down comment 10
vzhekoff
преди 5 години
Да достигне 5000 коли на седмица другото тримесечие е пълен абсурд. Това не едори да удвои производството, а много повече, при сегашните 2000 бр. на седмица. Лъжи, лъжи и пак лъжи. Блажени са верующите. Големият въпрос е кога на масата ще и се скъсат нервите и ще почне да разпродава. Доста народ ще изгори. Не става и с къси продажби, както съветват някои тук, защото като започне свободното падане, никой не знае кога, къде и дали ще удари дъното. Интересно е кой от големите ще купи забавачницата кандидатите (без собствена линия) май се изчерпват с Форд и Фиат (последните винаги са обичайните заподозрени)...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 14 rate down comment 7
oio
преди 5 години
Ще разбере, че едно са плановете, друго е реалността. Има си причина масовото автомобилостроене да е състредоточено в 10-тина огромни концерна, просто икономиите от мащаба в сектора са огромни. Ако успее да премине прага за влизане може и да му потръгне, но засега е далече под прага за влизане.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 15 rate down comment 10
DarkStar
преди 5 години
Горките служители работещи в заводите на Тесла... този работохолик Елон сигурно ги кара да се състезават с роботите за да произвеждат бройките на колите.... не знам кога ще цъфнат данните за извънредното им работно време и претовареността, но ми изглежда като класически случай на модерно робство.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още