Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Абсолютната анатема на дизела - голяма грешка!

По данни на Пътна полиция над 60% от автомобилите у нас са над 20-годишни, поясняват от Асоциацията на вносителите на автомобили

Абсолютната анатема на дизела - голяма грешка!

Снимка: Димитър Кьосемарлиев, Investor Media Group

След като Западна Европа започна борба с използването на дизелови автомобили, все повече стари автомобили са се насочили към търговците в нашия регион.

"Темпът на доставка на дизелови автомобили у нас не се увеличава. Дизеловият автомобил е предпочитан от дълго време от българина, защото е по-икономичен като разход на гориво. Анатемосването на дизеловите автомобили като цяло е погрешно, едни нови автомобили Евро 6, дизелови, понякога са в пъти по-икономични от бензиновите. Това каза Цветелина Цанева, изпълнителен директор на Асоциацията на вносителите на автомобили, в ефира на Bloomberg TV Bulgaria.

"Въпросът е какъв е изборът, който правим, защото автомобилите, които залежават в момента в Германия, са основно Евро 5. Ако такива автомобили дойдат в България - те безспорно ще обновят нашия автопарк. Но както от много години насам и с автомобилите, и с всичко останало, ние ползваме продуктите на Западна Европа, защото това можем да си позволим. Не можем да не отчетем, че Германия е един от най-големите производители на автомобили в света, други такива са Франция и Италия. Най-големият доставчик на автомобили у нас е Италия, основно се пазарува там заради конкурентните цени", каза още Цанева. 

Средната възраст на внасяните у нас автомобили е между 5 и 10 години

Става дума за немски и френски автомобили, закупени в Италия. Европейският пазар е отворен. Естествените механизми за подбор и реалното изкарване от движение на старите употребявани автомобили трябва да регулират процесите със стария автомобилен парк на Европа, става ясно от думите на Цанева.

"Българинът лесно може да промени мисленето си относно автомобила, всеки разбира от хубаво. Ако човек може да си позволи по-добро качество, той лесно ще направи тази крачка. Но има голяма разлика в покупателната способност в София и другите няколко най-големи града на страната, както и при хората от провинцията, които не могат често да си позволят автомобил извън границата от 3 до 5 хил. лв. и нуждите им са определени от лошото качество на обществения транспорт в малките населени места. Докато в София градският транспорт става все по-добър, по-екологичен, на много места в станата има закрити автобусни линии и това затруднява живота на хората като цяло ", посочи още гостът.

Цанева съобщи, че средната възраст на внасяните у нас автомобили е между 5 и 10 години. А иначе в наличност има около 3,7 млн. регистрирани автомобили, около 700 хил. - с прекратена регистрация заради неплатена ГО. Автопаркът, включително и този, който е статичен и стои като отпадък по улиците, е много голям за страна като нашата и население от 7 млн. По данни на Пътна полиция над 60% от автомобилите у нас са над 20-годишни.

Вижте още на сайта на Bloomberg TV Bulgaria.

гледано: 4741   Още видео
Рейтинг 1 Рейтинг 2 Рейтинг 3 Рейтинг 4 Рейтинг 5
0 гласа

По статията работиха: Екип на Bloomberg TV Bulgaria , редактор Бойчо Попов
Още по темата: Новини

Последни новини

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (10)

1
 
0
 
10
преди 2 месеца
Няма профилна снимка
Дизелите още дълго ще бръмчат по нашите и не само географски ширини, измислен проблем е демонизирането на дизела. А бензинов пушек с вкус на масло не сте ли помирисвали, такива има даже повече от стрите дизели в БГ.
1
 
1
 
9
khao до: Sakamano
преди 2 месеца
Няма профилна снимка
даването на частен пример е признак на неразбиране на проблема и неговото потенциално решение... дай по общ пример и така ще ги обориш, иначе правиш общо-говорене като тях !
0
 
1
 
8
khao до: FNM
преди 2 месеца
Няма профилна снимка
дизеловите газове са канцероген от първа степен
----
аз да попитам, колко степени на канцерогеност има ? Ако дизела от първа, плутония от коя е ?

Че като почнете да си ги измисляте едни ...
4
 
37
 
7
Sakamano до: FNM
преди 2 месеца
30-годишен бензинов таралясник без катализатор по-малко отровен ли е от поддържан дизел Евро 5? Еко нормите са си еко норми, но трябва да се съобразяваме и с реалностите. Мнозинството от населението в Източна Европа не може да си позволи нова бензинова кола (не че не иска), а за електрическа да не говорим. Да превърнем шофирането в привилегия за елита не е решение.
15
 
12
 
6
FNM
преди 2 месеца
Няма профилна снимка
Сравнително простичко е - дизеловите газове са канцероген от първа степен (най-високата възможна), докато бензиновите газове в това отношение нямат проблем (не, че не са токсични, разбира се). Нека всеки си решава за себе си, но да не забравя, че децата му живеят и дишат в нашата страна!

Още от Новини
Германски съд постанови в полза на собственици на дизелови Volkswagen