Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

ACEA: Брюксел трябва да засили фокуса върху изграждането на зарядни станции

Необходимо е преразглеждане и обновяване на остарялата директива на ЕС за инфраструктурата за алтернативни горива, смята организацията

ACEA: Брюксел трябва да засили фокуса върху изграждането на зарядни станции

Снимка: Adrienne Surprenant/Bloomberg

Целта за изграждане на 1 милион пункта за зареждане на електрически превозни средства в Европейския съюз (ЕС) вече е била представена в европейската „Зелена сделка“ и представлява понижение спрямо това, което се изисква в действителност до 2030 г., посочват от Асоциацията на европейските автомобилни производители (ACEA) и Eurelectric. Двете организации подчертават, че приветстват фокуса върху инфраструктурата за зарядните станции на плана за възстановяване от пандемията от коронавирус, обявен от Европейската комисия (ЕК).

Според изчисления на Комисията до 2030 г. ще са необходими приблизително 2,8 милиона публично достъпни зарядни пункта, или около 15 пъти повече от това, което съществува в момента в ЕС, изтъкват от ACEA.

Ето защо автомобилният и електрическият сектор подчертават нарастващата неотложност за преразглеждане на остарялата директива на ЕС за инфраструктурата за алтернативни горива (AFID). Настоящата директива, която беше приета през 2014 г., не е в съответствие с техническото развитие на електрическите превозни средства или технологиите за зареждане и не се прилага достатъчно ефективно от държавите членки на блока, посочват от двете асоциации. 

Още по темата

ACEA и Eurelectric призовават ЕК да ускори плановете си за преглед на AFID като част от плана за възстановяване на Европа от щетите, нанесени от пандемията. С преработката на директивата следва да се въведе много по-амбициозен подход за разгръщане на зарядните станции и пунктовете за зареждане на превозни средства на водород в целия ЕС. Разгръщането на инфраструктурата трябва да съответства на целите за постигане на определен дял на превозните средства с нулеви и ниски нива на емисии, определени от ЕС за 2025 г. и 2030 г., и трябва да отчита различните нива на мощност на зарядните пунктове и капацитета на зареждане на превозните средства.

Камионите и автобусите например имат различни нужди от автомобилите, когато става дума за инфраструктура, поради по-голямата им мощност и потребление на енергия, както и специфичното пространство, паркинг и изисквания за достъп, добавят от ACEA.

ЕК също така посочва строителния сектор в своя план за възстановяване. ACEA и Eurelectric смятат, че тази „вълна за възстановяване“ представлява идеална възможност да се гарантира, че зарядните станции са интегрирани в публични и частни сгради чрез специален финансов пакет и съответното законодателство.

За да засили търсенето след големия срив в продажбите на превозни средства, наблюдаван през последните месеци, планът за възстановяване на ЕС предвижда също да насърчи „чистото обновяване на автопарка“.

„Трябва да търсим бързи действия по внедряването на инфраструктурата, за да вдъхнем увереност на потребителите да излязат и да купят електрическо превозно средство, като по този начин гарантираме, че автопаркът може да бъде подновен по екологичен начин“, призовава Ерик-Марк Хютема, генерален директор на ACEA.

„Въвеждането на чистата мобилност при нормализирането на ситуацията в Европа изисква ускоряване на пускането на акумулаторни електрически превозни средства и въвеждането на зарядна инфраструктура, както и модернизиране на мрежите и разработване на подходящи решения за съхранение. Тези четири точки трябва да бъдат централни и взаимосвързани във всяка дискусия за бъдещето на мобилността, както и в плановете за възстановяване", казва Кристиан Руби, генерален секретар на Eurelectric.

По статията работиха: Аспарух Илиев, редактор Миглена Иванова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини
Имат ли бъдеще седаните от средния клас?