IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

ACEA: Нужно е 100-кратно увеличение на камионите с нулеви емисии

Само така тежкотоварният транспорт ще успее да отговори на целите за въглеродните емисии до края на десетилетието, изтъкват от асоциацията в проучване

11:35 | 21.01.21 г.
<p>
	<em>Снимка: Pixabay</em></p>

Снимка: Pixabay

Ново проучване на Асоциацията на европейските производители на автомобили (ACEA) показва, че в момента по пътищата на Европейския съюз (ЕС) има 6,2 милиона средно- и тежкотоварни търговски превозни средства, чиято средна възраст е 13 години.

Почти 98% от всички тези камиони се движат посредством дизелово гориво, сочи проучването, публикувано на сайта на АСЕА. Едва около 2300 камиона, или 0,04% от целия автопарк, не отделят никакви вредни емисии. 

Европейските производители на камиони изчисляват, че до 2030 г. ще са необходими около 200 хил. камиона с нулеви емисии по пътищата, за да бъдат постигнат целите за въглеродните емисии при тежкотоварните автомобили. Въз основа на новите данни на ACEA това ще изисква потресаващо 100-кратно увеличение в техния брой в рамките на по-малко от 10 години.

В своята Стратегия за мобилност Европейската комисия (ЕК) изложи целта си за емисиите до 2030 г., според която до края на десетилетието трябва да бъдат пуснати в движение около 80 хил. камиона без емисии.

„Европейските производители на камиони се ангажират да предлагат на пазара камиони с нулеви емисии и бързо ще увеличат своята продуктова гама с нулеви емисии през следващите няколко години“, посочва генералният директор на ACEA Ерик-Марк Хютема. „Те обаче не могат сами да направят такава радикална и безпрецедентна промяна“, допълва той.

От АСЕА посочват, че за да се даде приоритет на този тип превозни средства, са необходими промени на равнище държави членки на ЕС. Това включва установяване на пътни такси на база въглеродни емисии, данъчно облагане на енергията въз основа на съдържанието на въглерод, стабилна система за ценообразуване на емисиите и развита зарядна инфраструктура, подходяща за екологични камиони.

Проучването на АСЕА разкрива, че Полша разполага с 1,2 млн. камиона, регистрирайки най-големия автопарк в ЕС. След нея се нареждат Германия и Италия съответно с 1,01 млн. и 946,3 хил. камиона.

Най-старият автопарк от средно- и тежкотоварни превозни средства принадлежи на Гърция (21 години), докато най-новият е в Австрия – 6,4 години средна експлоатационна възраст.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 01:14 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още