Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Акциите на Tesla достигнаха рекордна стойност

За кратко те се търгуваха на ниво от 508,61 долара за акция, а от началото на годината поскъпнаха с 490%

Акциите на Tesla достигнаха рекордна стойност

Снимка: Bloomberg LP

Акциите на американския производител на електрически автомобили Tesla достигнаха рекордно висока стойност в четвъртък, като за кратко се търгуваха на ниво от 508,61 долара за акция, преди да затворят на по-ниското равнище от 499,27 долара.

Още по темата

Акциите на компанията са в подем, откакто S&P Dow Jones Indices обяви през тази седмица, че ще включи автомобилния производител в референтния индекс преди търговията в понеделник, 21 декември. Фонд мениджърите, които проследяват S&P 500, ще трябва да купят акциите за своите портфейли.

Акциите в момента са напът да отбележат най-добрата си седмица от тази, приключила на 21 август, преди сплита на акциите в разпределение 5 към 1 на 31 август, изчислява CNBC.

Американската инвестиционна банка Morgan Stanley също надгради рейтинга на Tesla до еквивалентен рейтинг „купувай“ в сряда, за първи път от години, откакто компанията даде рейтинг за покупка на акциите.

„Tesla е на прага на дълбока промяна на модела от продажба на автомобили към генериране на висок марж, периодични приходи от софтуер и услуги“, заяви автомобилният анализаторът на Morgan Stanley Адам Джонас в бележка от сряда. Банката повиши ценовата си цел до 540 долара от досегашните 360 долара.

Вот на доверие към индустрията дойде от Великобритания, която сега гледа на нарастващия си парк от електрически автомобили като на начин за създаване на работни места и също така за балансиране на електроенергийната мрежа. Министър-председателят Борис Джонсън призова за постепенно премахване на автомобилите, задвижвани изцяло с бензин и дизел до 2030 г., десет години преди предходния график. 

Още по темата

По-късно главният изпълнителен директор на General Motors Co. Мари Бара обяви на индустриална конференция, че GM е готова да похарчи повече от 20-те милиарда долара, които преди това бе предвидила, за електрически модели до 2025 г. Най-големият американски производител на автомобили възнамерява енергично да разшири своята гама от електрически превозни средства. До края на 2025 г. 40 процента от моделната гама в САЩ трябва да се състоят от автомобили с батерии, съобщи Мери Бара в четвъртък.

Дотогава GM планира да предложи 30 напълно електрически модела по целия свят. За тази цел инвестициите в акумулаторни и самоуправляващи се превозни средства трябва да бъдат увеличени с една трета до 27 млрд. долара (почти 23 млрд. евро). "Климатичните промени са реални и ние искаме да бъдем част от решението", каза Бара.

Желанието на пазара да финансира нови EV начинания личи и от броя на стартъп компаниите, които са готови да бъдат листнати в близко бъдеще. В сряда Bloomberg съобщи, че Electric Last Mile Solutions води преговори за листване чрез сливане с Forum Merger III Corp., компания за придобиване със специално предназначения. Тази новина последва отблизо примера на Arrival Ltd., която се съгласи да се комбинира с CIIG Merger Corp.

Tesla наскоро отчете петото си поредно тримесечие на печалба за третото тримесечие. Приходите са нараснали със 73 процента на годишна база до малко под 8,8 милиарда долара. С печалба от 331 милиона долара Tesla постига петото си поредно тримесечие на печалба и се насочва към първата си печеливша пълна година в своята 17-годишна история.
Компанията също така съобщи, че е доставила 139 300 автомобила през третото тримесечие, нов рекорд за нея.

Книжата на компанията са поскъпнали с 490% през тази година. 

По статията работиха: Бойчо Попов, редактор Аспарух Илиев

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (9)

3
 
3
 
9
преди 1 седмица
Няма профилна снимка
Не може да говорим за п/е съотношение, когато няма годишна печалба дори.
п/е-то на тесла е 0 и ще е нула до момента в който не излезе на годишна печалба. Това 17 години не се е случило. Очаква се да се случи тази година. И то ще е благодарение на търгувия с емисии както каза импа. Отделно на това, трябва да се има предвид, че печалбата им се генерира от субсидии, които рано или късно ще намалеят или ще секнат. В сащ например изтичат след продадени определени бройки.
Тези субсидии също така качват всички маймуни на дървото и конкуренцията ще е огромна. Интересно е поведението на японските производители на автомобили - те се дъжат в момента, както бъфет се държи на пазара на акции - пос коро стоят, гледат и продължават да правят това което са правели с години - бензини и хибриди. Японците разчитат на изчиаленията и цената в предлагането на продукт, а не на маркетинга.
Истина е, че тези дотации дават поголям шанс да се постигне пробив в технологията за батериите. Там уравнението излиза на минус с ЕВтата.
Вижда се че 17 години правене на ЕВ-та не бяха достатъчни на тесла да може да направи по бърз ЕВ кола от порше, които правят коли от 100 години. Т.е. опита в автомобилостроенето е важен. Рено е най-продавания ев е европа, не е тесла.
Интересно ще е колко години тесла ще успее да се задържи в сп500. Иначе самото влизане е огромен успех, в който аз се съмнявах че е се случи скоро, а и изобщо.
Поздравления за мъск - джобс има достоен наследник
2
 
4
 
8
zelka007 до: фиг.1
преди 1 седмица
освен двете дето строят , договарят в индонезия гигафактори за батерии , там се пазарят за цялото добито количество никел в държавата да изкупуват ... има голямо находище ... в невада построиха тихомълком огромна логистична база , по обем колкото фабриката , дори малко отгоре доколкото се вижда ... :))) ... те си плетът кошницата тихо и отдалече . другите производители закриват поточни линии те строят нови в огромни мащаби ... импа загледан в няколко числа , пропуска цялата картинка ... мисля , че не знае зад числата които гледа по другите фирми от голям мащаб колко и какъв огромен инструментариум стои за да вървят нещата ... нито тойота щеше да е тойота нито вагонетките щяха да са вагонетките , ако десетилетия подред не са получавали държавна помощ под най-различна форма ... :)))
4
 
4
 
7
Solar Power до: Императорът
преди 1 седмица
Няма профилна снимка
Прав си ... аз заради това P/E не инвестирах в тесла . Заложих на bmw твърд дивидент 4-5 процента вече над 10 години .. цената на акция е същата и спя спокойно .... рисковите инвестицийки са ми в крипто :)
4
 
4
 
6
Dr. Vatnikov до: Императорът
преди 1 седмица
Няма профилна снимка
Митенце, айде малко сутрешна злобичка.

Вече си ясен къде ще си бълвал помия - под статии за Мъск, Тесла и ел.автомибилите, нещо за Тръмп/Байдън и под статии за втечнен газ/интерконектора.

Едни и същи глупости всеки път.
3
 
6
 
5
фиг.1 до: Императорът
преди 1 седмица
Няма профилна снимка
Казваха ти да си купиш акции когато бяха по 200-300, а ти - не, Тесла нямала бъдеще, щяли да я купят костенуркаджиите. Сега тя може да ги купи. А печалби имат и то не малки, но предпочитат да реинвестират парите и да се разрастват. В момента строят още две гигафабрики с което производственият им капацитет ще се увеличи двойно.

Още от Новини
Daimler ще създаде съвместно предприятие с Volvo за горивни клетки за камиони