Автомобилните концерни Renault и Nissan задълбочават сътрудничеството в рамките на своя алианс с фокус върху електрическите автомобили, обявиха компаниите в съвместно изявление. Те представиха план на стойност 23 млрд. евро, който очертава техния път към електрическата мобилност, съобщава Ройтерс.
Индустриалният съюз, включващ още Mitsubishi Motors, ще увеличи броя на общите платформи за електромобили до пет от предишните четири. Тези архитектури ще бъдат използвани за изграждането на обща продуктова гама от 35 електрически превозни средства до 2030 г.
Според концерните до 2026 г. 80% от всичките им модели в продажба ще споделят общи платформи в сравнение с 60% в момента.
„Алиансът остава мощно партньорство. Ние се възползваме от споделения опит и експертиза“, заяви главният изпълнителен директор на Nissan Макото Учида.
Нарастващата конкуренция на глобалния пазар стимулира трите компании да засилят ангажимента към обединяването на своите ресурси, притиснати от индустриални лидери като Toyota Motor Corp., която отново оглави световните продажби, побеждавайки дори General Motors в САЩ. През декември Toyota заяви, че ще инвестира 70 млрд. долара в електрифицирането на своята автомобилна гама.
В същото време заплахата от новите играчи продължава да расте. Докато Tesla Inc. продължава да доминира на пазара на електромобили, а пазарната ѝ капитализация надхвърля 1 трлн. долара, стартъпи като Rivian, Nio и Xpeng са готови да предизвикат традиционните производители на бързоразвиващия се пазар на коли с ниски нива на емисии.
През ноември Nissan обяви, че ще вложи 2 трлн. йени (17,6 млрд. долара) в рамките на пет години за ускоряване на своя преход към електрическа мобилност.
През юни Renault представи петгодишна стратегия за разработване на електромобили на стойност 10 млрд. евро с план за пускане в продажба на 10 нови модела. Компанията цели да увеличи дела на електрическите коли в своето портфолио на 90% до 2030 г.
Планът „Алианс до 2030 г.“ има за цел да покаже „засилено сътрудничество“ между автомобилните производители, като подчертава „споделена визия за електрификацията и свързана мобилност“ чрез платформите. Първата от тях, наречена CMF-EV, е в основата на автомобили като компактния Renault Megane E-Tech и предстоящия Nissan Ariya. Втората ще се използва при изграждането на Dacia Spring и подобни по размер модели на Nissan и неговия китайски пазарен партньор Dongfeng. Други две архитектури ще бъдат в основата на малките коли, известни в Япония като „кей“ автомобили, и на лекотоварни търговски превозни средства.


Бръшлянът масово убива дървета във варненските паркове
Мъск зове: Европейският съюз да бъде премахнат!
Благомир Коцев даде първо интервю след ареста (ВИДЕО)
Евакуираха с вертолет трима от бедстващите моряци край Ахтопол
Кубратската „Коледна топлина“ организира детско парти в клиника във Варна
Бъдещето на AI звучи като ехо от миналото на железниците в Дивия Запад
Три години и 1 млн. долара приходи по-късно българската Team-GPT вече е Juma
Джей Ло се завръща в бившия СССР, след като Путин прогони звездите от Москва
Не можем да очакваме автоматични позитивни ефекти от еврозоната без усилия
Настоящият модел на поддържане на дефицити и дългове е към своя край
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Според първите екзитполове Чиприан Чуку ще е кмет на Букурещ
4 типа мъже, на които не може да вярвате
Даниел Митов: Нямам намерение да подавам оставка