Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Aston Martin се цели в пазарна оценка от 6,7 млрд. долара

Компанията зададе ценови диапазон на акциите в предстоящото си IPO между 17,50 и 22,50 паунда

Aston Martin се цели в пазарна оценка от 6,7 млрд. долара

Снимка: Архив Ройтерс

Британският производител на луксозни автомобили Aston Martin съобщи в четвъртък, че се надява на пазарна оценка от до 5,07 млрд. паунда (6,7 млрд. долара), задавайки ценови диапазон от 17,50 до 22,50 паунда за акция при излизането си на пазара през октомври.

Компанията, която придоби легендарен статут благодарение на филмите за Джеймс Бонд, посочи миналия месец, че се готви за първично публично предлагане (IPO). С това тя ще стане първият от десетилетия насам британски автомобилен производител, излязъл на пазара.

Aston Martin ще публикува проспект по-късно в четвъртък, като се надява да обяви окончателната цена на акциите си около 3 октомври. По всяка вероятност търговията на Лондонската фондова борса ще започне около 8 октомври.

Още по темата

На пазара ще бъдат пуснати приблизително 25% от книжата на производителя, или 57 млн. акции.

Компанията, която строи всички свои автомобили във Великобритания, се очаква да отвори втори завод в страната през следващата година.

Aston Martin, която от дълго време има планове да излезе на пазара, претърпя значителни промени, откакто неин изпълнителен директор стана Анди Палмър през 2014 г. Тя успя да увеличи производството и да навлезе в нови сегменти.

Очакванията са годишните продажби за 2018 г. да достигнат ниво между 6200 и 6400 бройки, като в средносрочен план Aston Martin се стреми да произведе близо 10 хил. автомобила през 2020 г.

Компанията се е ангажирала с иновативни проекти, като изграждането на летящи коли и дори персонална подводница. Част от стратегията на автомобилния концерн включва фокусирането му върху жените купувачи, което не е лесна задача предвид факта, че компанията е продала по-малко от 4 хил. автомобила на жени в своята 105-годишна история. С това се цели да се намали зависимостта на Aston Martin от купувачите мъже и да се разшири нейното портфолио. 

По статията работиха: Елена Илиева, редактор Виктория Тошкова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини
LG Chem очаква удвояване на приходите от продажби на батерии през 2025 г.