Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Audi се прицелва в близо двойно увеличение на продажбите до 2030 г.

Концернът възнамерява да си осигури оперативен марж между 9 и 11% до края на десетилетието

Audi се прицелва в близо двойно увеличение на продажбите до 2030 г.

Снимка: Bloomberg L.P.

Германската марка премиум автомобили Audi може почти да удвои глобалните си продажби до 3 млн. превозни средства и да осигури марж на печалбата между 9 и 11% до 2030 г., дори когато постепенно премахне двигателите с вътрешно горене в полза на електромобилите, заяви главният изпълнителен директор на компанията Маркус Дюсман, цитиран от Automobile News Europe.

В разговор с журналисти чрез видеоконферентна връзка Дюсман призна, че стратегията на марката Vorsprung 2030 е амбициозна, но вярва, че е възможна за осъществяване „в светлината на пазарните прогнози и нашето атрактивно портфолио от продукти“. 

Още по темата

Според него нарастващото взаимодействие с Volkswagen Group сега води развитието на автономното шофиране в цялата група, което означава, че „устойчивата възвръщаемост от 11% определено е реалистична за нас в дългосрочен план“.

През 2020 г. продажбите на Audi се свиха с 8,3% до 1 692 773 автомобила, доставени в световен мащаб в сравнение с 2019 г. Въпреки това марката увеличи своя пазарен дял на повечето големи пазари, включително в Китай, където отбеляза ръст от 5,4% до рекордните 727 358 автомобила.

Дюсман и директорският борд на Audi изложиха своя план за бъдещите продукти, които ще доведат до премахването на бензиновите и дизелови автомобили. Концернът ще представи своя последен модел с двигател с вътрешно горене през 2025 г. и постепенно ще премахне превозните средства от този тип, за да продава единствено електрически превозни средства до 2033 г.

Въпреки това изпълнителният директор заяви, че конвенционалните превозни средства ще продължат да играят важна роля за печалбата на марката през голяма чат от това десетилетие, независимо от очаквания ръст на дела на електромобилите.

"Ние преобразуваме нашата продуктова гама в електрически автомобили във всички основни сегменти по-последователно", отколкото други традиционни автомобилни производители, изтъква Дюсман. „Това е огромна промяна за цялата компания, но най-вече виждам това като възможност“, добавя той.

Audi се фокусира отчасти в разработването на софтуерния пакет с подкрепата на компанията CARIAD, който в крайна сметка ще бъде интегриран във всички електромобили от групата на VW Group. Очаква се софтуерът да отвори допълнителни източници на приходи от потребителите, готови да плащат за различни подобрения и услуги в своите превозни средства.

„Иновациите ще достигат до нашите клиенти все по-бързо и по-бързо“, подчерта Дюсман.

Едно от нововъведенията представлява четвърто ниво на автономност при шофирането, което ще бъде предложено на потребителите през 2025 г., обещава Дюсман.

Audi работи върху превозно средство, наречено Artemis, което според него ще разполага с такава опция, разработена от партньора на Volkswagen Argo AI.

„Автоматизираното шофиране е истинският технологичен скок“, посочва Дюсман.

По статията работи: Аспарух Илиев

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини
Всички искат да продават електромобили, но никой не строи зарядни за тях