IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Audi също очаква кризата с чиповете да се задържи и през 2022 г.

Недостигът изтрива хиляди превозни средства от производството на концерна, предупреждава ръководителят на марката Маркус Дюсман

16:28 | 13.07.21 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка:&nbsp;Akos Stiller/Bloomberg</em></p>

Снимка: Akos Stiller/Bloomberg

Глобалният недостиг на полупроводници е огромно предизвикателство за германския производител на премиум автомобили Audi, намалявайки производството му с хиляди превозни средства, посочва главеният изпълнител на марката Маркус Дюсман в интервю за Automotive News Europe.

По неговите думи ударът върху производството на Audi засяга хиляди превозни средства. „Борим се усилено всеки ден, за да възстановим колкото се може повече от тези бройки. Не смятаме, че проблемът ще бъде решен напълно преди края на 2022 г.“, изтъква Дюсман. 

Коментарът му отразява предупрежденията на ръководителя на френския концерн Renault Лука де Мео, според който последиците от глобалния дефицит на чипове ще продължат да се усещат и през следващата година.

Дюсман посочва, че Audi, която влиза в портфолиото на най-големия автомобилен производител в Европа Volkswagen AG, е създала група, работеща по редица въпроси, свързани с ефектите от недостига на чипове. Тя търси решение на въпроса как да се произвеждат автомобили без някои компоненти и добавянето на тези части впоследствие.

„Това е напрегната борба", изтъква Дюсман.

Недостигът на полупроводници принуди автомобилните производители да загърбят временно някои високотехнологични функционалности, за да поддържат нивата на производство. Nissan например спря да монтира навигационни системи в хиляди превозни средства.

Дюсман определи ситуацията като „перфектна буря" заради COVID-19, националните блокади, пожара в завода на японския производител на чипове Renesas, рязкото застудяване в Тексас, и запушването на Суецкия канал.

„Каква катастрофа. Всичко това просто се случи и (проблемът) не може да бъде решен въпреки силната на цялата автомобилна индустрия“, споделя Дюсман.

Преди седмица германската автомобилна индустрия намали прогнозата си за растеж на производството през тази година, като посочи, че възстановяването от пандемията от коронавирус ще бъде неравномерно, тъй като производителите на автомобили все още се сблъскват с проблеми относно нарушените вериги на доставка, включително с недостига на полупроводници.

Индустриалната лобистка асоциация VDA понижи прогнозата си за растеж до 3% от 13 на сто преди това, посочвайки, че производството през последните месеци остава значително „под очакванията“.

Сега VDA прогнозира в Германия да бъдат произведени 3,6 млн. автомобила през тази година, което е с 400 хил. превозни средства по-малко спрямо предходната оценка.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 10:30 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още