Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Automobilwoche: Volkswagen избра Турция за завода си

Надзорният съвет на Volkswagen е решил в четвъртък да построи завода в Измир

Automobilwoche: Volkswagen избра Турция за завода си

Снимка: Ройтерс

Германският автомобилен производител Volkswagen планира да построи завода си за производство на няколко марки в Турция, съобщи в петък германското специализирано списание Automobilwoche, което насърчи цената на акциите на турския дистрибутор на Volkswagen Dogus Otomotiv.

Automobilwoche, която не цитира източниците си, казва, че надзорният съвет на Volkswagen е решил в четвъртък да построи завода край крайбрежния град Измир. 

Още по темата

Според списанието дъщерното дружество на Volkswagen Skoda ще бъде една от марките, произвеждани там.

През април чешкият ежедневник Hospodarske Noviny съобщи, че Skoda избра между България или Турция като място за планирания нов завод.

Говорител на надзорния съвет на Volkswagen заяви пред Ройтерс, че плановете за новия завод са потвърдени, но все още не са финализирани. Очаква се решението да бъде обявено днес следобед. Няма данни колко голяма ще е инвестицията, но през последните месеци германската преса твърдеше, че става дума за поне 1,3 млрд. евро. Турски издания пишат днес, че заводът ще наеме около 5 000 души.

Акциите на турския дистрибутор на Volkswagen Dogus Otomotiv поскъпнаха с 11,6% в петък след материал, според който Катар, който притежава 17% от акциите на Volkswagen, призовава силно Надзорният съвет да избере Турция за завода. 

Още по темата

Както е известно, германският Volkswagen Group обяви в края на миналата година, че търси място за нов свой завод в Източна Европа, който да стартира дейност през 2022 г. Директната капиталова инвестиция ще е над 1,4 млрд. евро и включва откриването на поне 5000 директно заети работни места. Впоследствие се очаква разкриване и на още хиляди допълнителни места в доставчици и обслужващи индустрии.
Заводът ще е от т.нар. multi-brand вид, тоест ще произвежда автомобили от различни марки под шапката на групата, включваща Volkswagen, Audi, Skoda, SЕАТ и други.

Идеята първоначално бе в него да се сглобяват два модела Skoda Karoq и SEAT Ateca, като бъде преместено сегашното им производство от завода на Skoda в Квасини, Чехия. В последните дни, обаче, се тиражира и информация, че в него може да се сглобяват и лимузините Volskwagen Passat.

Капацитетът ще е 1000 коли на ден, което прави около 360 000 на година.

 

По статията работи: Бойчо Попов
Още по темата: Новини Volkswagen Dogus Otomotiv

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (36)

   1| 2| 3| 4    
3
 
9
 
36
deant до: georgi_shum
преди 6 дни
и какво сега?само с надежди говежди не става.
12
 
7
 
35
georgi_shum до: Mavi Goz
преди 6 дни
Убеден съм, че цената на енергията НЕ е сред водещите критерии за избор на VW. За момента коментираме само слухове и спекулации. Още нищо не е ясно и нищо не е решено. И ние и Турция си имаме и плюсове и минуси като обект за такава инвестиция. И ако подходим по позитивно, знаеш ли пък, може и да спечелим. ;)
3
 
6
 
34
Valentin13 до: Mavi Goz
преди 1 седмица
Няма профилна снимка
но чичо Дони подобни "инвеститори" ги намачква яко, че им се стъжня да изнасят пари изван Щатите.
и затова влака му върви добре, дори доста добре
2
 
13
 
33
Mohave __ до: Стоян Петров
преди 1 седмица
Няма профилна снимка
Ако автомобилите са предназначени за 10 пъти по- големия турски пазар и съседните страни - още толкова , а не за Европа , нямат друг избор . България дори не трябва да се обсъжда . Дистрибуторските канали са създадени , само че България е кръгла 0 на този пазар , а пазара е всичко . Не знам дали познаваш начина им на мислене , но ако отказваш да работиш с тях - това се приема във всяко отношение .
3
 
12
 
32
Mavi Goz до: georgi_shum
преди 1 седмица
Когато си избираш партньор за дълго време, все пак внимаваш с кого ще си имаш работа, нали? И държавите, както хората, си имат характер и качества, като напр. надеждност. Айде с тебе да разгледаме една хипотеза в два варианта - 1. Заводът е в България и 2. Заводът е в Турция. Представи си, че по някаква причина, силно се влошат отношенията м/у Германия и САЩ и Тръмп или американският конгрес наложат зверски санкции на германските компании и поискат, където има заводи на германски компании, да им бъде замразена дейността. Въпросът е: каква ще е съдбата на завода на VW в България и каква в Ердостан?

Още от Новини
Гон заведе съдебен иск срещу Nissan и Mitsubishi