Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Автомобилните концерни инвестират в електромобили въпреки слабото им търсене

Миналата година само 2% от продажбите на коли в САЩ са включвали напълно електрически или хибридни модели

Автомобилните концерни инвестират в електромобили въпреки слабото им търсене

Концептуалният електромобил на Kia HabaNiro по време на автомобилното изложение в Ню Йорк. Снимка: Архив Ройтерс

Търсенето на електромобили остава ниско на американския пазар, но ръководители в индустрията на автомобилно изложение в Ню Йорк тази седмица съобщиха, че планират инвестиции за милиарди долари, макар да призовават за търпение, пише Ройтерс.

Официални представители заявиха, че компаниите им разработват множество нови модели електромобили на фона на растящите изисквания на регулаторите в света.

Още по темата
Миналата година само около 2% от продажбите на автомобили в САЩ са включвали напълно електрически или хибридни модели, като на Tesla се падат над една трета от продажбите. САЩ заемат седмо място по продажби на електрически коли като процент от общите продажби, сочат данни на Международната агенция за енергия (МАЕ).

Мишел Кребс, анализатор в компанията за онлайн продажби Autotrader, очаква електромобилите да запазят сравнително скромния си дял до подобряването на инфраструктурата за зареждане, цените и представянето на батериите.

„Това ще бъде доста дълго пътуване“, казва Кребс и допълва, че продажбите на електрически коли първоначално може да нараснат значително във флотилията на държавните служби и корпорациите.

В Ню Йорк ръководители в индустрията казват, че са изправени пред препятствия при продажбите на електромобили – трайно ниски цените на горивото, липса на информираност от страна на потребителите, по-висока цена заради батериите и притеснения от страна на клиентите за наличието на инфраструктура за зареждане.

Въпреки това автомобилните компании показват по-спортни и креативни електромобили от първоначалните модели, които бяха предимно малки коли.

Подразделението за луксозни коли Genesis на Hyundai Motor показа по време на изложението концептуалния електромобил Mint, който може да изминава 320 км след пълно зареждане и бързо да се презарежда. А звеното й Kia представи консептуален електрически кросоувър с врати като крила на пеперуда, наречен HabaNiro.

Daimler показа новия джип Mercedes-Benz, наречен EQC Edition 1886, който ще бъде пуснат в продажба идната година, „и след това имаме още много електрически коли, които ще дойдат през следващите години“, каза Дитмар Екслер, който ръководи подразделението на Mercedes-Benz в САЩ.

Jaguar Land Rover започна да предлага електрическия Jaguar I-PACE в края на 2018 г. в САЩ и продава само около 200 коли на месец. „Ще мине много, много време преди масовото им възприемане“, казва Джо Еберхард, който ръководи подразделението на компанията за Северна Америка.

I-PACE, чиято цена е 70 хил. долара, беше определен за кола на годината в света тази седмица на изложението в Ню Йорк.

По пътищата в САЩ има приблизително 300 млн. коли, които се движат на бензин, казва Еберхард. „Никой няма да ги хвърли в океана“, допълва той.

Еберхард отблязва, че икономичеките предимства на електромобилите са малки при сегашните цени на бензина. Той казва, че собственикът на I-PACE ще може да спестява средно около 500 долара на година, като използва електричество вместо гориво, но също така ще спести и от разходи за поддръжка.

Германската Volkswagen и подразделението й Audi ще представят няколко нови електромобила в идните две години и имат агресивни цели за обем на продажбите, като се стремят 20 до 30% от продажбите им да бъдат на електромобили до 2025 г.

В рамките на споразумението за уреждане на скандала „дизелгейт“ VW се съгласи да добави най-малко още три електрически коли, включително джип, в Калифорния до 2020 г.

Ръководителят на Volkswagen за САЩ Скот Кеог казва, че компанията, която показа концептуалния модел ID Buggy EV, инвестира в електрически коли не водена от вина заради проблеми с дизела в миналото, а за да спечели пари.

Кеог добавя, че в идните три години ще бъдат показани множество електромобили. „Мисля, че през 2025 г. ще сме истински наясно дали тези коли ще се утвърдят“, смята той.

Audi съобщи наскоро, че планира да започне да продава новия си електрически джип E-Tron на американски потребители идния месец. Концернът достави неотдавна тестови автомобили на своите 300 автокъщи, казва Марк Дел Росо, президент на Audi за Америка. Той отбелязва, че много хора, които са резервирали E-Tron, са нови потребители на бранда Audi.

По статията работиха: Божидарка Чобалигова, редактор Елена Кирилова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (4)

3
 
3
 
4
zelka007 до: supertrader
преди 4 седмици
Няма профилна снимка
в момента експериментират като начин на съхраняване на енергия от свръхпроизводство на ток от ВЕИ с електролизери за вода . получения зелен водород инжектират директно в мрежата за природен газ . наричат го обогатяване . проверяват какво е нивото при което да не пострадат елементи от съществуващата мрежа и уреди при крайни потребители , там където възникнат критични ситуации ще подменят елементи . ингилизите смятат че до 20% обемни няма да е проблем . в държавите с развита инфраструктура , нивата на обогатяване варират от 0,1% до 12% . иначе се смята , че масовите електролизери като минат 88% ефективност на преобразуване ще счупят природния газ като енергоносител , в момента е около 80% и продължава да расте ... :))) ...

ей тия са доста напред с материала :

http://www.itm-power.com/
2
 
6
 
3
преди 4 седмици
Няма профилна снимка
Най вероятно тези технологии ще се разработят и дори ще се изпозва метан синтезиран от преработени въглеводороди, дори петрола ще се преработва по този начин за да се използва ефективно. Ако не се появи конструкция на реактор тип изкуственно слънце преди това, но и с такъв реактор топлината отделена при синтеза на хелий от водорд ще се използва за задвижване на турбина и генератор който да произвежда ток и платформата е пак ел.кола.
1
 
10
 
2
supertrader до: Whitestar
преди 4 седмици
Няма профилна снимка
Не си запознат, ДВГ отделя много азотни окиси ако работи с водород. Може за работи, но и КПД на ДВГ е доста нисък и затова разработват технология с горивни клетки защото те са с два пъти по висок КПД от ДВГ. Автомобилите изпазващи водород са електрически. Има вариант горивото да е метан, водорода да се превърне в синтетичен метан а той може и да бъде гориво за горивни клетки. Метана е 3-4 пъти по енергонаситен от водорода при едно и също налягане, компресиран в бутилки за високо налягане и неговата молекула не преминава през стената на бутилката за разлика от водорода който се губи - изтича по този начин. При всички положения платформата е електромобил с електромотор и затова инвестират в разработването им, те са наясно какво правят.
5
 
7
 
1
преди 4 седмици
Няма профилна снимка
Необяснимо е съсредоточаването на усилията за внедряване електромобили в масово, серийно производство. Особено заради скъпата и неприродосъобразна технология за производство на литиеви батерии за тях. Знае се колко са ограничени находищата на суровини, в световен мащаб! Много невероятен е отказът да се премине на двигатели с вътрешно горене, използващи водород. Водород, който сравнително лесно се добива в промишлени условия, до неограничени количества! Такъв може да се добие, дори от водата на океаните, а двигателят ще се различава не много от настоящите бензинови мотори!

Още от Новини
Илон Мъск: Tesla ще фалира до 10 месеца, ако не се съкратят съществено разходите