IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Битката между Канадския автомобилен съюз и General Motors продължава

Канадските работници се страхуват от идеята за мащабна стачка заради евентуалните ответни мерки от страна на GM

16:21 | 21.02.19 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Ръководителят на Канадския автомобилен съюз Джери Дайс.<em> Снимка: Ройтерс</em></p>

Ръководителят на Канадския автомобилен съюз Джери Дайс. Снимка: Ройтерс

Джери Дайс, ръководителят на Канадския автомобилен съюз, е безмилостен в своите словесни атаки по адрес на решението на американския концерн General Motors Co да закрие своя завод в Ошава, оставяйки без работа хиляди местни работници. 

Но когато става въпрос за действие, президентът на Unifor действа много по-предпазливо, съобщава Ройтерс.

Дайс обеща „драстични мерки“, за да принуди GM да разшири производството на седани и пикапи в страната до 21 септември 2020 г., когато изтича настоящия договор.

В продължение на повече от век комплексът на GM в Ошава играе ролята на икономически двигател за целия щат Онтарио, както и за Канада, задвижван от хиляди добре платени работници.

След решението на американската компания от ноември 2018 г. да започне широко преструктуриране, включително и в Ошава, Канадският автомобилен съюз подкрепи кратките производствени прекъсвания. 

Но Дайс все още не е разкрил своето най-голяма оръжие – общата стачка за пълното спиране на производството на пикапите Siverado и Sierra, които имат важна роля за рентабилността на GM.

Той признава ,че не разполага с пълна подкрепа за това начинание от страна на работниците и профсъюзите.

Някои от работещите в завода в Ошава се притесняват, че GM може да ги накаже много по-сериозно, отколкото те концерна.

Unifor представлява 2,6 хил. работника в канадския завод и 1,8 хил. работници, които извършват доставки до него.

„Работим в завод на GM, но ние не сме GM”, споделя Шери Стийл, мотокарист в CEVA Logistics, като добавя: „Всеки път, когато GM прекратява своята работа, го правим и ние. Връщаме се по домовете си без да получим заплащане“.

Стачките могат да бъдат „опасна тактика“, когато заводите са изправени пред затваряне и могат да принудят GM да направи това по-рано от предвиденото, посочва още Стийл.

"Ние живеем от заплата за заплата", казва Жан Пулен, друг работник в завода.

Решението на GM да прекрати производството в Ошава е емблематично за мащабната промяна, която касае всеобхватно преструктуриране и инвестиции в превозни средства от следващо поколение, включително електрически и автономни коли. Тъй като GM очаква продажбите в Северна Америка да намалят, компанията гледа иска да затвори онези заводи, които в момента могат да бъдат пожертвани, за да се намалят разходите.

Американският президент Доналд Тръмп заплаши да намали всички субсидии за GM заради решението ѝ да закрие няколко съоръжения за сглобяване на автомобили в Северна Америка.

 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 19:36 | 08.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още