Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

BMW е продал по-малко автомобили през първото тримесечие

Поради постоянния недостиг на материали концернът бе принуден да намали производството

BMW е продал по-малко автомобили през първото тримесечие

Снимка: SeongJoon Cho/Bloomberg

Недостигът на материали заради войната в Украйна и усилията на местните власти в Китай да ограничат пандемията от коронавируса натежаха върху продажбите на BMW през първото тримесечие. В четвъртък производителят на автомобили заговори за „силно нестабилна среда“. Като цяло базираната в Мюнхен компания е продала 596 907 автомобила през първите три месеца, което е с 6,2% по-малко от предишната година, предава Ройтерс.

Въпреки това се наблюдава силен подем при електрическите автомобили: „През първото тримесечие отново успяхме да ускорим високия си темп на растеж от 2021 г.", заяви Петер Нота, член на управителния съвет на BMW, отговарящ за продажбите. „Това ни дава възможност да постигнем амбициозните си цели за растеж на изцяло електрическите превозни средства и през 2022 г.".

Още по темата

Общо 35 289 напълно електрически автомобила от марките BMW и Mini са предадени на клиенти, което представлява увеличение от почти 150%. За цялата година базираната в Мюнхен компания планира да увеличи повече от два пъти продажбите на електрически автомобили в сравнение с 2021 г.

Новите модели също ще допринесат за това: до края на годината броят на електрическите модели трябва да нарасне до 15, като трябва да бъдат обхванати 90% от настоящите сегменти, включително предсерийните автомобили. В допълнение към Серия 7, това включва също така високопрофилните серии 3, 5, X1 и X3. До края на 2025 г. BMW има за цел да пусне по пътищата повече от два милиона напълно електрически автомобила.

След избухването на войната в Украйна BMW трябваше временно да ограничи производството поради липса на кабелни снопове, произвеждани в източноевропейската страна.

Това се забелязва и в данните за продажбите: В Европа BMW е продала 220 076 автомобила, което е със 7,8% по-малко, а в Германия спадът е с 9,4% до 61 552 автомобила. От друга страна, в Азия ограниченията заради пандемията също играят важна роля. Тук продажбите спаднаха със 7,9% до 264 235 единици, от които 208 507 автомобила са продадени в самия Китай - с 9,2% по-малко отпреди година. За разлика от там ситуацията е по-добра в Америка, където продажбите са се увеличили с 2,9% до 98 718 автомобила.

По статията работиха: Бойчо Попов, редактор Десислава Попова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини
Schaeffler увеличи дела си във Vitesco до близо 50%