Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

BMW показа изцяло рециклируем автомобил, вдигайки летвата при битката за климата

Концернът планира да намали въглеродните емисии през целия жизнен цикъл на своите превозни средства с поне 40% до 2030 г.

BMW показа изцяло рециклируем автомобил, вдигайки летвата при битката за климата

Снимка: BMW

Германският автомобилен концерн BMW AG представи изцяло рециклируем автомобил и обяви, че планира да намали въглеродните емисии през целия жизнен цикъл на своите превозни средства, включително в производствения процес, с поне 40% от нивата от 2019 г. до 2030 г., съобщава Automotive News Europe.

Новата цел е по-амбициозна от предишната, която предвиждаше редуциране на емисиите с една трета от нивата през 2019 г. 

Още по темата

За да постигне това, базираният в Мюнхен автомобилен производител възнамерява да увеличи дела на рециклираните и многократно използвани материали, използвани при производството на неговите превозни средства до 50% от 30%, става ясно от изявление на компанията.

„Ангажирани сме с ясен курс за постигане на целта за (ограничаване на покачването на глобалните температури до) 1,5 градуса“, посочва главният изпълнителен директор на Mercedes Оливър Ципсе, позовавайки се на Парижкото споразумение за климата, подписано през 2015 г.

BMW представи концептуалния автомобил i Vision Circular, който ще се появи на изложението в Мюнхен в понеделник. Концернът посочва, че 100% рециклируемият автомобил „въплъщава идеята на компанията да бъде най-устойчивият производител за индивидуална премиум мобилност“.

Докато автомобилната индустрия се насочва към електрическите превозни средства, BMW все още не е представил краен срок за премахването на двигателя с вътрешно горене, визирайки ограниченията пред нагалването на  превозните средства, задвижвани от батерии, включително липсата на добре развита зарядна инфраструктура в ЕС и в други глобални пазари.

Все пак автомобилният производител си постави редица цели за устойчивост в миналото, включително тази продажбите на електромобили да генерират половината от приходите от продажби на компанията до 2030 г., както и намаляване на въглеродните емисии.

Подобно на своите конкуренти, BMW предупреди, че приходите ѝ през следващите месеци могат да бъдат засегнати от недостига на чипове и покачващите се цени на суровините, въпреки че отчита по-силни от очакваното печалба и приходи през последното тримесечие.

По статията работиха: Аспарух Илиев, редактор Елена Илиева

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини
Всички искат да продават електромобили, но никой не строи зарядни за тях