IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

BMW си оставя вратичка за двигателя с вътрешно горене и след 2035 г.

iFactory се различава от Gigafactory на Tesla по това, че е концепция, а не конкретно място, която ще се приложи за всички заводи на BMW, посочва Оливер Ципсе

12:30 | 25.06.22 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Bloomberg L.P.</em></p>

Снимка: Bloomberg L.P.

Оливер Ципсе, председател на Управителния съвет на BMW, тласка напред трансформацията в производството на германската автомобилна група. Производителят на луксозни коли, най-големият в света по пазарен дял за 2021 г., иска да трансформира всички свои фабрики чрез т.нар. концепция iFactory. Важна цел за Ципсе е да се поддържа гъвкавостта. В интервю за Automobilwoche той казва, че вижда много паралели днес с автомобилната индустрия през 50-те и 60-те години на миналия век.

„От 1952 г. BMW започва да произвежда своите автомобили в Мюнхен в допълнение към местните операции, свързани с мотоциклетите – по това време новаторски ход. След по-малко от десетилетие започва и изграждането на Neue Klasse – началото на историята на успеха на BMW до наши дни“, изтъква Ципсе, визирайки централата и завода на концерна в Мюнхен, където се провежда интервюто.

Според него съоръжението в града - едно от малкото изключения на автомобилен завод, изграден в рамките на голямо населено място, а не в неговата периферия – противодейства на процеса на нарастваща джентрификация.

„Искаме да интегрираме завода още по-тясно в градската среда“, казва Ципсе. „Тук произвеждаме изцяло електрическия BMW i4, в сърцето на Мюнхен. Премахването му е немислимо“, добавя той, отхвърляйки слуховете за разрушаване на съоръжението.

Ципсе Ципсе

Ръководителят на BMW AG Оливер Ципсе. Снимка: Bloomberg L.P.

По отношение на строежа на изцяло новия завод на компанията в Дебрецен, Ципсе заяви, че в него ще бъде копирана „голямата експертиза от Мюнхен“.

Ципсе отказа да посочи кои модели на Neue Klasse първи ще слязат от производствените линии в Мюнхен и Дебрецен. „Бих могъл да кажа, но трябва да имаме малко търпение. Мога обаче да обещая, че с Neue Klasse ще направим основен технологичен скок – нова IT и софтуерна архитектура, иновативно електрически задвижване със следващо поколение батерии и ново ниво на устойчивост през целия експлоатационен живот. Това е бъдещето на BMW“, изтъква Ципсе.

Във връзка с преместването на производството на коли с двигатели с вътрешно горене ръководителят на BMW заяви, че компанията работи на високи обороти по отношение на прехода към електрическа мобилност с хоризонт до 2030 г., когато „поне половината от продажбите ни трябва да бъдат изцяло електрически коли – с Neue Klasse това може да стане дори по-рано“, подчертава Ципсе.

„Така че ние създаваме пространство в Мюнхен за сглобяване на напълно електрически превозни средства. Това би позволило на мюнхенската фабрика да строи изключително електрически превозни средства – без да губим работни места. Това е трансформация в най-добрия смисъл на думата“, изтъква още германецът.

По думите му периодът до 2030 г. ще представлява десетилетие на разработване на технологии за задвижване. „Съпоставяне на различните видове технологии, всички които трябва да допринесат за изграждането на устойчива мобилност. Ето защо доразвихме всички типове задвижване“, споделя Ципсе, добавяйки: „Освен това, като глобална компания, ние гледаме отвъд границите на Европа – дори и през 2035 г. по света ще се продават и автомобили, които няма да са електрически“.

Чрез концепцията iFactory, изтъква Ципсе, BMW определя стандартите по отношение на гъвкавостта, ефективността, устойчивостта и цифровизацията. 

„В края на краищата автомобилната индустрия на бъдещето изисква холистично мислене“, добавя шефът на BMW.

Според него iFactory не може да се сравнява с Gigafactory на Tesla, тъй като тук става въпрос за концепция, а не за конкретна локация.

„Концепция, която ще внедрим във всички наши фабрики в бъдеще. Обществеността едва ли може да види разликите между различните производствени системи – но за BMW фабриките ще продължат да бъдат от решаващо конкурентно предимство“, подчертава Ципсе.

По отношение на проблемите на Tesla в германската фабрика на американския концерн Ципсе посочва, че изграждането на нов завод винаги е изисквало прецизност и координация. „Това не трябва да бъде подчинено на прекалено амбициозен график“, изтъква германецът.

Според него корпоративната култура трябва винаги да бъде динамична и изразителна – „BMW и неговото ръководство също непрекъснато се развиват. Фалшивата скромност не е препоръчителна, особено когато като член на борда трябва да заемете ясна позиция“, изтъква Ципсе. „Човек обаче трябва да се въздържа от обещания, които в крайна сметка не се спазват – особено за предполагаемите технологични скокове“, добавя той.

По темата за суровините и батериите Ципсе посочва, че ако суровините са в недостиг в световен мащаб, дефицитът ще бъде налице както при доставчиците, така и при автомобилните компании. „Няма значение кой произвежда клетките – ние или те“, изтъква ръководителят на BMW. „Най-важният лост тук е свързан с развитието на технологиите. Чрез това може да определим техническите спецификации и да обсъден с производителите на клетки поръчките“, добавя той.

Трансформацията към iFactory предоставя големи възможности за служителите на BMW, смята Ципсе. „Заводът в Мюнхен е основен пример за това как трансформацията няма да коства работни места, а ще създава бъдеще. Разбира се, тази концепция работи само с работна сила, която разглежда промяната като възможност – какъвто е случаят с нас: 50 хил. служители вече са се преквалифицирали, за да работят в сферата на електрическата мобилност. За мен това е ясен ангажимент за устойчива мобилност“, допълва германецът.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 19:03 | 08.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още