Поради високото търсене на въглеродни влакна за автомобилната индустрия SGL Automotive Carbon Fibers в близко бъдеще ще утрои капацитета на завода за въглеродни нишки в Моузес Лейк, щата Вашингтон (САЩ). Това обявиха Joint Venture-партньорите SGL Group и BMW Group в рамките на тържествената първа копка на планираното разширение.
В него ще бъдат инвестирани 200 млн. щатски долара – в допълнение към вложените до този момент 100 млн. долара. Разширението на завода ще приключи в началото на 2015 година. С това заводът в Моузес Лейк ще се превърне в най-големия производител на въглеродни влакна в света. Ще бъдат създадени около 120 нови работни места, с което броят на служителите в завода ще се увеличи от 80 до около 200.
Увеличеното производство, както и автоматизираните производствени процеси, ще позволи на BMW Group да прилага карбоновите композитни материали и при други моделни семейства, става ясно от официалната информация. В момента CFRP (армирани с въглеродни влакна пластмаси) се използват при моделите на BMW i и BMW M.
В момента в завода Моузес Лейк работят две производствени линии с годишен капацитет около 3 000 тона въглеродни нишки ексклузивно за моделите BMW i. Още от лятото на тази година SGL Automotive Carbon Fibers в Моузес Лейк ще пусне в експлоатация и третата и четвъртата производствени линии, с което капацитетът на завода ще се удвои до 6 000 тона годишно. Настоящата първа копка за петата и шестата производствени линии в близко бъдеще ще осигури утрояване на капацитета до 9 000 тона.
Новите производствени линии, също като настоящите, ще използват генерирана от водни електроцентрали електроенергия за производството на въглеродни нишки.
"Моузес Лейк е най-бързо развиващия се завод за въглеродни влакна в света. Заедно с BMW Group ние имаме пионерската роля да наложим материала CFRP в крупносерийното производство на автомобили. В комбинация с други материали CFRP открива нови перспективи за олекотяване на конструкцията за постигане на екологична мобилност”, казва д-р Юрген Кьолер, главен изпълнителен директор на SGL Group.
"CFRP е ключов материал за автомобилната индустрия на 21-ви век. Благодарение на интелигентното комбиниране на материали ние ще използваме този материал не само при моделите на BMW i и BMW M", коментира д-р Клаус Дрегер, член на Управителния съвет на BMW AG.
Още новини с автомобилна тематика четете в Automedia.bg
BMW утроява производството на карбон
Заводът в Моузес Лейк става най-големия производител на въглеродни влакна в света
12:34 | 11.05.14 г.Снимка: BMW
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
напиши коментар
-
ЕЦБ и Фед са изправени пред трудни решения кога да разхлабят политиката си
-
Nikkei оглави ръстовете на азиатските пазари
-
Спадът в търсенето на дървесина у нас свали цената ѝ с 20%
-
След разполовяването: търсенето на биткойни може да стане 5 пъти по-голямо от предлагането
-
Кои са трудностите при внедряването на умни зарядни станции за дома и офиса
-
Калифорния и още 21 щата подкрепят регулаторни правила за автомобилните емисии
-
Украйна е фронтовата линия в много по-голям конфликт
-
Западните производители на електромобили рискуват да се самоунищожат
-
Георги Шопов: Доходите у нас още не са догонили повишаването на цените на имотите
-
Де Гиндос от ЕЦБ: Намалението на лихвените проценти през юни изглежда договорено
-
Tesla има шанс да изненада приятно пазарите въпреки затрудненото си положение
-
Япония е много близо до валутна интервенция, смята бивш финансов държавник
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още
Коментари
Финанси виж още
-
Nikkei оглави ръстовете на азиатските пазари
-
След разполовяването: търсенето на биткойни може да стане 5 пъти по-голямо от предлагането
-
Цените на петрола се повишават, докато запасите в САЩ намаляват*
-
Владимир Икономов, Fibank: С AI банките могат да автоматизират и отпускането на кредити
-
Силните корпоративни отчети подкрепиха щатските пазари
-
Готови ли са фирмите у нас за промени в бизнес софтуера заради еврото