IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Bosch: Автомобилът се превърна в подвижен интернет хъб

Вече не става въпрос само за конски сили, а преди всичко за интелигентност, изтъква бъдещият председател на германската група Щефан Хартунг

22:45 | 13.09.21 г. 1
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка:&nbsp;Krisztian Bocsi/Bloomberg</em></p>

Снимка: Krisztian Bocsi/Bloomberg

Сливането между автомобилната индустрия и технологиите предлага големи възможности за доставчиците, изтъква ръководителят на Bosch Mobility Щефан Хартунг в интервю за Automobilwoche. Звеното за мобилност е отговорно за около 60% от продажбите на германския доставчик.

Хартунг ще поеме председателския пост на групата от Волкмар Денер от началото на следващата година. Той е роден в Дортмунд през 1966 г., женен е и има две деца. Учи машинно инженерство, специализирайки производствени технологии в Университета в Аахен. През 1993 г. получава докторска степен в областта на методите за управление на качеството. През 2004 г. се присъединява към групата на Bosch.

Имиджът на автомобила се променя бързо, смята Хартунг. Сега колата се възприема като смартфон на колела. Вече не става въпрос само за конски сили, а преди всичко за интелигентност, изтъква той. 

Всъщност, софтуерът подобрява изживяването на водача, като премахва напрежението. Когато се намира в задръстване, шофьорът може да се спаси от досадното натискане на педалите чрез автоматизиран контрол. Подобна автоматизация се използва и при паркирането, посочва Хартунг.

Ще станем свидетели и на електрически автомобили, които автоматично резервират място на най-евтината и удобна зарядна станция по маршрута си.

За да внедрят подобни решения, автомобилните доставчици като Bosch се превръщат в софтуерни къщи за мобилност. Така че хардуерът вече не определя единствено шофьорското изживяване. Дори сега поведението при шофиране не се определя само от броя на цилиндрите или фиксираната настройка на шасито. Тя може да се регулира гъвкаво за всяко пътуване, било то „динамично“ или „икономично“.

Софтуерно интензивните системи все по-често намират място в автомобилната индустрия. Пазарът им се очаква да расте с 15% годишно до 2030 г. Но дори IT технологиите да се слеят с автомобилния сектор, остава простият проблем – един смартфон може да блокира и това няма да застраши човешкия живот, но един „умен“ автомобил не може да си позволи подобна опция, изтъква Хартунг.

Нормата „безопасността на първо място“ ще се прилага, особено когато става въпрос за свързани автомобили. Точно към това се стреми и Bosch, която вече въведе в автомобилите електронни „ангели пазители“ като антиблокиращата система (ABS) и електронната стабилизираща система (ESP).

От техническа гледна точка бъдещето на мобилността изисква добре програмиран софтуер, стабилна мрежа и изкуствен интелект. И също толкова важно: IT автомобилът трябва да взаимодейства надеждно и без грешки със задвижващите и спирачните системи по всяко време. В този момент също влизат в действие високотехнологичните доставчици, които са усвоили и двете: електрониката на борда на колата и интернет на нещата, подчертава Хартунг.

Такива доставчици имат добри шансове да се включат бързо в разрастващия се пазар за IT автомобилни технологии. Ето защо Bosch създаде отделно звено за електроника и софтуер, предназначени за превозните средства. А в компанията с това вече работят общо 34 000 разработчици на софтуер, повече от 26 000 от които действат в Mobility Solutions, изтъква Хартунг.

Отминаха дните, когато доставчиците трябваше да предоставят компоненти за автомобилите. Те трябва да се превърнат в софтуерни партньори на производителите, докато самата кола се трансформира в подвижен интернет хъб. IT технологиите ще са необходими за изграждането на такова бъдеще, но не само IT индустрията разполага с потенциал – такъв има и при автомобилните разработчици. Разбира се, и двете индустрии могат да обединят сили. Например Bosch и Microsoft си сътрудничат за свързване на автомобили и облак. Общата цел: софтуерна платформа, която предоставя нови дигитални услуги и функции на шофьорите.

Първите прототипи на превозни средства ще могат да използват новата платформа още в края на 2021 г., посочва Хартунг.

Автомобилният и IT секторът не трябва да работят един срещу друг, те ще се допълват повече от всякога. Едно обаче няма да се промени: В бъдеще доставчици като Bosch ще останат ключови партньори за автомобилните производители. Не на последно място, нашият принос ще бъде в основния софтуер, който се изисква от производителите и новите поколения превозни средства, подчертава Хартунг.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 06:39 | 11.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

1
rate up comment 1 rate down comment 0
khao
преди 2 години
... и най важното, вече ще знаем със сигурност къде ходите, с кой се въргаляте на задната седалка, в случай ще си забравите смартфона де .... скоро рекламите по пътя ще станат електрони и динамични докато минавате ще видите тази от която имате нужда ! ... да, да имате нужда, не мислете дали е така ... таргетираните реклами знаят че е така !
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още