IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Brexit без сделка натоварва с още 55 млрд. паунда британските автомобилни концерни

Провал в търговските преговори ще свие производството във Великобритания с два милиона автомобила през следващите пет години, предупреждават анализатори

10:50 | 25.11.20 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка:&nbsp;Jason Alden/Bloomberg</em></p>

Снимка: Jason Alden/Bloomberg

Браншовата организация на производителите и търговците на автомобили (SMMT) във Великобритания призова преговарящите за Brexit да постигнат търговска сделка до края на годината, предупреждавайки, че провалът на преговорите ще коства на сектора 55,4 млрд. паунда под формата на мита до 2025 г. и ще подкопае усилията на компаниите да преминат към превозни средства с нулеви емисии на парникови газове, съобщава Automotive News Europe.

Brexit без сделка ще свие производството във Великобритания с два милиона автомобила през следващите пет години, предупреждават от SMMT.

„На фона на малкото време, което остава на бизнеса да се подготви за новите търговски условия, колкото по-бързо бъде сключена търговска сделка, толкова по-безболезнена ще бъде промяната за сектора и работниците“, изтъкват от организацията.  

Представителите на британската автомобилна индустрия вече са похарчили близо 1 млрд. паунда заради липсата на яснота около Brexit и са изгубили 28 пъти повече заради коронавируса, посочва Джордж Гилеспи, президент на SMMT по време на онлайн семинар.

„Имаме нужда от бъдещи търговски отношения, които да работят за автомобилната индустрия“, изтъква той.

Британските и европейските преговарящи работят за подписване на нова търговска сделка до 1 януари 2021 г. Ако не го направят, производителите на автомобили могат да се сблъскат с мита на Световната търговска организация (СТО) за части и превозни средства, внесени и изнесени от Великобритания.

Липсата на сделка ще има тежки последици за производителите, тъй като техните нови автомобили могат да бъдат засегнати от 10-процентни мита.

През 2019 г. над 80 на сто от общо 1,3 милиона автомобили, произведени във Великобритания, са били изнесени, като 55% от тях са доставени в страни от ЕС.

Обединеното кралство също е основен вносител на автомобили, като над 85% от 2,3-те милиона продадени в страната превозни средства през миналата година идват от чужбина.

Призивът на SMMT за постигане на търговска сделка е предшестван от решението на британското правителство да забрани продажбата на нови бензинови и дизелови автомобили и микробуси от 2030 г. като част от "зелената революция" за зануляване на емисиите на парникови газове до 2050 г.

SMMT заяви, че митата на СТО ще добавят средно 2000 паунда към разходите за производството на британски електрически автомобили, предвидени за износ към ЕС, "превръщайки заводите в Обединеното кралство значително по-малко конкурентоспособни и подкопавайки привлекателността на Великобритания като дестинация за вътрешни инвестиции".

В същото време митата ще добавят допълнителна тежест от 2800 паунда върху вноса на електрически коли, произведени в ЕС, което почти прави неефективна субсидията за покупка на подобен тип автомобили в размер на 3000 паунда.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 10:22 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още