IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Британска компания създаде ново поколение двигател за електромобили без магнити

Продуктите на AEM са изградени от стомана и алуминий и не съдържат неодим и диспросий, с чийто добив се отделят радиоактивни отпадъци и въглероден диоксид

12:06 | 02.04.21 г. 9
<p>
	<em>Снимка:&nbsp;Advanced Electric Machines</em></p>

Снимка: Advanced Electric Machines

Британската технологична компания Advanced Electric Machines (AEM) е успяла да изгради най-устойчивия двигател за електрически превозни средства в света. Въпросният двигател не съдържа редкоземни магнити, но въпреки това той може да предложи всички предимства по отношение на производителността и ефективността при конвенционалния двигател с постоянен магнит без неговите екологични недостатъци, пише Electric Hybrid Vehicle Technology.

За разлика от широкоразпространените стандартни електрически двигатели, HDSRM и SSRD двигателите не съдържат редкоземни магнити и не изискват извличането на метали като неодим и диспросий. 

Според независими изследвания всеки тон добит редкоземни елементи генерира до 1,4 тона радиоактивни отпадъци, 200 куб. м отпадъчни води, съдържащи киселина, 60 000 куб. м отпадъчни газове, съдържащи солна киселина, и 27,6 тона емисии на въглероден диоксид.

Въз основа на глобалното производство на автомобили в размер на 97 милиона превозни средства, технологията на AEM може да спести отделянето на 133 милиона тона въглероден диоксид годишно, както и 300 000 тона радиоактивни отпадъци.

Редкоземните елементи присъстват в списъците с критични материали при повечето държави, при които е налице дългосрочна загриженост относно сигурността на доставките. В резултат на тази несигурност цената на неодима, който обикновено се използва при електрическите двигатели с постоянен магнит, се увеличава с повече от 240% между март 2020 г. и март 2021 г., което го превръща във финансово неустойчива суровина и в екологичен проблем.

Освен редкоземни метали, традиционните двигатели с постоянни магнити използват и медни намотки. В края на живота медта трябва да се отстрани от двигателя преди рециклиране, което прави процеса труден и скъп. AEM твърди, че нейните технологии могат да се произвеждат само с помощта на стомана и алуминий, което означава, че те могат да бъдат рециклирани бързо и евтино.

Двигателят SSRD предоставя до 50% по-голяма мощност срещу 35% по-малко тегло в сравнение с традиционните електрически двигатели с постоянен магнит и е подходящ за употреба при леки автомобили.

В същото време HDSRM е специално разработен за използване при търговските превозни средства, които изискват много високи нива на непрекъсната производителност и дълъг експлоатационен живот. В момента AEM предлага HDSRM в три конфигурации, доставяйки двигатели на клиенти на три континента.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 13:47 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

9
rate up comment 2 rate down comment 0
bgMan
преди 2 години
Аз съм им писал за някои неточности в преводите на технически материали. Нямат редактор на техническите новини и затова понякога звучат така все едно ползват гугъл превод. Все пак ако показателите са верни, а не маркетингови трикове новината е много интересна.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
8
rate up comment 1 rate down comment 2
Pyramid
преди 2 години
Тук, в "инвестора", неграмотното писане отдавна вече, не е изненада, а политика.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
7
rate up comment 2 rate down comment 3
khao
преди 2 години
разбира се че съм е чел, за това я критикувам... дали става дума за това което ти казваш или за нещо друго, не става ясно! Една статия трябва да ни информира, а не да гадаем и да спорим след нея кво аджеба са направили ... с това поне съгласен ли си с мен ? :)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
6
rate up comment 5 rate down comment 0
Pyramid
преди 2 години
Ще рече, синхронни безчеткови машини без постоянни магнити. Като идея не е толкова ново но, предполагам, новостта е в изпълнението.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 3 rate down comment 1
Pyramid
преди 2 години
Внимателно ли чете статията? Я пак?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 2 rate down comment 5
khao
преди 2 години
басиии как ме затапи... сигурно си някакъв изобретател...викаш до сега НЕ беха електромагнити, да се чуди що им беше зора за тая голяма бтерия... вероятно за фаровете и радиото... ти как мислиш?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 3 rate down comment 6
Pyramid
преди 2 години
С ЕЛЕКТРОМАГНИТИ. Просто, друга конструкция.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 1 rate down comment 4
khao
преди 2 години
Виждам че се кефиш, ама ще преведеш ли тая непрофесионално преведена статия и на другите .... Аз лично не разбрах какво са създали! Само някви твърдения че се пести материал... Как така ел. двигател без магнити ?Даже журналчта не си е направил труда да обпсни на кво са тия абривиеатури... типична фейк нюз, байт кликър !
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 7 rate down comment 0
bgMan
преди 2 години
Чудесна новина.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още