IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Британски регулатор представи мерки за насърчаване на зарядната инфраструктура

Ofgem ще премахне таксите за свързване на големи електрически зарядни станции към съществуващата електрическа мрежа, ако е необходим допълнителен капацитет

13:30 | 04.09.21 г.
Автор - снимка
Създател
<p>
	<em>Снимка: Bloomberg L.P.</em></p>

Снимка: Bloomberg L.P.

Британският регулатор на енергийния пазар Ofgem представи мерки, предназначени да намалят разходите за изграждане на съоръжения за зареждане на електрически превозни средства, тъй като Обединеното кралство се стреми да насърчи прехода към по-чисти автомобили, след като правителството обяви, че ще забрани от 2030 г. продажбата на нови бензинови и дизелови коли, съобщава Bloomberg. 

Ofgem планира да премахне таксите за свързване на големи електрически зарядни станции към съществуващата локална електроразпределителна мрежа, ако е необходим допълнителен капацитет. Съгласно предложението, разходите ще бъдат възстановени чрез таксите, платени от всички потребители на разпределителната система. Това би направило по-евтино инсталирането на нови зарядни станции на места, където те са необходими, изтъкват от регулатора.

През май Ofgem одобри 300 милиона паунда инвестиции в електроразпределителната мрежа, половината от които ще бъдат използвани за разработване на зарядна инфраструктура за електрически превозни средства, включително пунктове за бързо зареждане.

През ноември 2020 г. британският премие Борис Джонсън призова за постепенно спиране на продажбите на нови автомобили, задвижвани с бензин и дизел, до края на десетилетието. Въпреки че бяха възприети като средство за премахване на замърсяването от градовете, политиците започват да виждат и други последици от пускането на толкова много електрически превозни средства по пътищата. В допълнение към създаването на работни места за тези, които изграждат и обслужват мрежите от зарядни станции, автомобилите могат да помогнат за осъществяване на умерени промени в захранването и търсенето, ако собствениците им се включват към мрежата, когато не шофират.

Планът на Джонсън включва правителствена подкрепа в размер на 12 млрд. паунда за зелени индустрии, включително за електромобилите. Това поставя Великобритания пред Франция и Испания, които възприеха краен срок за постепенното премахване на двигателите с вътрешно горене до 2040 г., и в съответствие с Ирландия и Нидерландия, чиито планове също са с хоризонт до 2030 г. Единствената държава с по-амбициозна цел в случая е Норвегия, която планира да спре продажбите на нови конвенционални коли до 2025 г.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 08:05 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още