IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Британското производство на автомобили записа най-мрачния ноември от 1984 г.

Производството на автомобили във Великобритания се е свило с близо 30% през миналия месец

13:38 | 23.12.21 г.
<p>
	<em>Снимка:&nbsp;Akos Stiller/Bloomberg</em></p>

Снимка: Akos Stiller/Bloomberg

Британските автомобилни фабрики отчетоха най-слабия си ноември от 37 години насам, тъй като секторът продължава да страда от разпространението на коронавируса и проблемите в глобалните вериги на доставка, сочат индустриални данни, цитирани от Ройтерс. 

Производството на автомобили във Великобритания се е свило с 28,7% през ноември до 75 756 броя въпреки 53-процентния ръст при производството на електромобили, съобщава Обществото на производителите и търговци на автомобили (SMMT).

Това е пети пореден месец на спад и най-слабият ноември за британската автомобилна индустрия от 1984 г. насам.

Част от спада се дължи на принудителното затваряне на автомобилната фабрика на Honda през юли, като главният изпълнителен директор на SMMT Майк Хоуз заяви, че цифрите са "невероятно тревожни" и подчертават значимостта на ситуацията.

През първите 11 месеца на 2021 г. британското производство на автомобили е намаляло с 433 хиляди до малко под 800 хиляди броя в сравнение с 2019 г.

„COVID-19 оказва сериозно влияние върху веригите на доставка, причинявайки глобален недостиг – особено на полупроводници – което вероятно ще засегне сектора и през следващата година“, изтъква Хоуз.

Рисковете от ново икономическо забавяне, причинено от омикрон варианта на коронавируса и ускоряващата се инфлация, създават най-тежката бизнес среда от десетилетия насам, добавя той.

„Трябва да се обърнем към правителството да предостави мерки в подкрепа по същия начин, по който направи за други сектори, засегнати от COVID“, посочва Хоуз.

Във вторник Великобритания обяви, че ще подкрепи бизнеса с 1 милиард паунда, като мерките засягат ресторантите, хотелите и предприятия, свързани с културата, докато автомобилната индустрия остава встрани от пакета.

Според Хоуз британската автомобилна индустрия е подготвена толкова добре, колкото би могла да бъде по отношение на прилагането на пълен митнически контрол след Brexit по границите на Обединеното кралство от 1 януари, но всяко забавяне внася допълнителен стрес върху операциите.

„Ако възникнат проблеми, незабавно трябва да се приложат извънредни мерки, за да се поддържа гладкото протичане на трансграничната търговия“, подчертава Хоуз.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 20:48 | 11.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още