Стремежът към преминаване от стандартни автомобили към машини, задвижвани от електричество, предизвика криза в Норвегия. Бюджетът на скандинавската държава не издържа на бонусите, които се дават за покупка на електромобили. А на станциите за зареждане се образуваха огромни задръствания.
Дясната партия в местния Парламент внесе проектозакон за намаляване на отстъпките, които ползват собствениците на електромобили и той вече е получил предварително одобрение, предава AFP. Причината за тези мерки е огромната популярност на „зелените” машини в страната, които вече създават немалко икономически и дори чисто битови проблеми.
През 2008 г. Норвегия стана пионер сред страните от ЕС, като първа пое курс към електрификация на автомобилния си парк. За купувачите на подобни машини бяха отменени редица данъци, които при стандартните автомобили достигат до 50% от тяхната цена. Освен това те имат право да използват специални платна за движение, както и да не плащат такси за преминаване по магистрали, мостове и тунели. Те също така паркират безплатно, както и не плащат при зареждане на машините си от зарядните станции в цялата страна.
В резултат на това през април 2015 г. в Норвегия има над 50 000 електромобила, предимно от моделите Nissan Leaf и Tesla Model S, като делът на продажби при този вид машини достигна 25% от общия за страната. При това положение раздаването на бонуси в такива мащаби започна да създава проблеми – платната за електромобили вече са задръстени, а на бюджета на страната не му достигат пари, които са предназначени за фирми, строящи пътища. Най-сложно е положението в Осло, който бе наречен „електромобилната столица на Европа”.
Новият проектозакон гласи, че след 2017 г. собствениците на електромобили ще трябва да плащат 50% от пътния данък, а след 2020 г. те няма да ползват никакви отстъпки. Освен това зареждането и паркирането няма да бъдат безплатни, като техните собственици или шофьори ще трябва да плащат такса на общинските власти.
Още новини с автомобилна тематика четете в Automedia.bg
Бумът на електрически коли в Норвегия предизвика криза
Големите отстъпки и задръствания при зареждането създадоха сериозни проблеми в страната
11:56 | 11.05.15 г. 6Електрическият модел Leaf. Снимка: Nissan
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
-
Парламентарната комисия по култура прие проект за промени в Закона за хазарта
-
Кадър на деня за 25 април
-
В Китай се завихря битка за „технологичен лукс“ при електромобилите
-
Как се създава мотивация за завръщане на българите от чужбина
-
Джанет Йелън: Икономиката на САЩ остава силна
-
Какво сближава Иран и Пакистан?
-
В Русия изчисляват докъде биха стигнали ракетите ATACMS, Байдън обеща помощ "до часове"
-
Сделките с недвижими имоти в Европа спадат до най-ниското си ниво от 13 години насам
-
Л. Хампарцумян: Икономическите последствия от влизане на България в еврозоната са изконсумирани
-
„Аурубис“ разширява производството си край София с инвестиция за 800 млн. лева
-
Проблемите с болестите по растенията в Европа се задълбочават
-
Развитието на батериите изпреварва всяка друга зелена технология през 2023 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още
Коментари
Финанси виж още
-
Експерт: Всички фактори в момента подкрепят поскъпването на златото
1 -
Централната банка на Арженина понижи основния лихвен процент до 60%
-
„ЕЛАНА Фонд за земеделска земя“ разпределя 100% от преобразуваната печалба за 2023 г. като дивидент
-
Данните за икономиката на САЩ помрачиха настроенията на борсите в Европа
-
Финансови иновации: Къде стоят AI и машинното самообучение във финансовата сфера?
-
Банковият сектор - по-регулиран от атомната енергетика?
преди 8 години Атанасио,евтиния петрол в момента свършва, може да се каже дори че е свършил вечеза 100 барела добив се харчат 3-4 барела и този номер само ще расте в бъдеще. Отделно се унищожава вода и природа икономиките ще се наложи да се трансформират от нефт на ток и ще е тежко, защото АЕЦ е мн.по-опасен от горенето на *** и газсамо слънцето/вятър за ток са ни спасението отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Това са козметични проблеми защото истинският проблем е ел.мрежата - http://***.greentech.bg/archives/27962 тоест мрежата не може да издържи на едновременно включване на ел.колите ако всичи коли са електрически ,и още по-малко на бързо зареждане и преди 2-3год. гледах как в Германия се прави експеримент и става въпрос за последователно и регулирано включване и изключване - планиране Свършва петрола - https://***.facebook.com/atanas.shalapatov/posts/1431029987175231 , и съм описал основните стратегии за справяне с катастрофите - https://***.facebook.com/atanas.shalapatov/posts/1436573383287558Идеята ми е да информирам повече хора а те още хора като геометрична прогресия за да има силно гражд.общество за да вземем мерки и следим ,и натискаме държ.власти да действат правилно за да избегнем катастрофите и за финансовата е най-лесно но трябва да се обясни подробно - https://***.facebook.com/atanas.shalapatov/posts/1442612112683685 отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Завой в обратна посока.... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Да им имаме проблемите... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Истинската криза в Норвегия ще настъпи ако има бум на електрическите коли извън Норвегия :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар