Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

CATL ще започне търговското производство на своята нова батерия догодина

Клетките Qilin предлагат по-високо ниво на утилизация и увеличен пробег спрямо предишните поколения

CATL ще започне търговското производство на своята нова батерия догодина

Снимка: Bloomberg L.P.

Китайският гигант за електромобилни батерии Contemporary Amperex Technology Co. (CATL) ще започне масово производство през следващата година на най-новото си поколение клетка, предлагаща по-голяма ефективност, която позволява на електрическите автомобили да изминават по-големи разстояния с едно зареждане, съобщава Ройтерс. 

Още по темата

Най-големият производител на батерии за електрически коли в света се опитва да запази лидерската си позиция на фона на увеличаващата се конкуренция както от страна на чуждестранните компании, така и на местни разработчици като BYD, който скоро ще започне да доставят батерии на Tesla.

Новата батерия на CATL, наречена Qilin, ще повиши степента на утилизация до 72%, най-високата в света, срещу 50% при първото поколение на концерна, пуснато през 2019 г. В същото време новата клетка ще разполага с по-голяма енергийна плътност – 255 ватчаса на килограм.

От китайския разработчик отказват да споделят дали компанията вече е получила поръчки от страна на автоконцерните.

CATL, която доставя батерии на компании като Tesla, Volkswagen, BMW и Nio, отчете спад на нетната печалба от 24% през първото тримесечие, тъй като беше засегната от растящите разходи за суровини.

През май компанията заяви, че очаква по-добър марж на печалба през второто тримесечие след повишаване на цените на продуктите и прехвърляне на разходите към клиентите от автомобилостроенето.

CATL продаде еквивалента на 41,5 ГВтч батерии през първите четири месеца, над два пъти повече от продажбите на LG Energy Solution, втория по големина на пазарния дял производител на батерии в света, показват изчисления на SNE Research.

Тъй като цели разширяване извън Китай, CATL търси място за изграждане на производствени мощности в САЩ. Компанията заяви, че ще започне да доставя цилиндрични клетки за BMW от 2025 г., които ще бъдат интегрирани в новите електромобили на германската група.

Tesla също така увеличава мощността на своите батерии тип 4680, които могат да съхраняват до около пет пъти повече енергия от съществуващите 2170 клетки.

Според CATL новата батерия може да надмине с 13% 4680 по отношение на мощността при еднакви размери на пакета.

По статията работиха: Аспарух Илиев, редактор Виктория Тошкова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини
Volkswagen започва изграждането на фабрика за батерийни клетки в Залцгитер