Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Covid и дефицитът на части свиват доставките на Porsche през първото тримесечие

Най-печелившата марка от групата на Volkswagen е успяла да достави 68 426 превозни средства

Covid и дефицитът на части свиват доставките на Porsche през първото тримесечие

Снимка: Bloomberg L.P.

Доставките на автомобили с марка Porsche AG се свиват през първото тримесечие, след като новите огнища на коронавирус в Китай принудиха местните дилъри да затворят врати на фона на ограничените доставки и преустановеното производство.

Допълнително негативно въздействие върху резултатите на луксозната автомобилна марка оказа и пожарът на товарен кораб, пренасящ през Атлантическия океан пратка от няколко хиляди автомобили от групата на Volkswagen, съобщава Bloomberg. 

Глобалните доставки на Porsche за периода януари-март спадат с 5 на сто до 68 426 броя, тъй като значителното понижение в САЩ и Китай заличава ефекта от увеличението в Европа.

Още по темата

Миналата година марката, която е и най-печелившият бранд в пределите на Volkswagen, достави рекорден брой превозни средства, дори когато глобалният недостиг на чипове наруши производствените графици на индустрията.

Новите коронавирусни огнища в Китай и в други региони, „както и значителните предизвикателства, свързани с доставките и логистиката, ни поставят под значителен натиск“, споделя Детлев фон Платен, директор „Продажби и маркетинг“ в Porsche.

Автопроизводителите продължават да страдат от нарушените вериги на доставка както заради недостига на чипове, така и поради проблемите с наличността на кабели, произвеждани в Украйна.

Все пак Porsche се представя по-добре от някои от другите марки на Volkswagen. Доставките на едноименния бранд се свиха с 26% през първото тримесечие, докато Audi отчете спад от 17%, съобщи базираният във Волфсбург производител по-рано в четвъртък.

В Китай, най-големият пазар на Porsche, продажбите се понижават с една пета, тъй като наложените от правителството блокади замразиха местния бизнес и производството.

Компанията продължава да работи по реализиране на планираното първично публично предлагане (IPO), насрочено за четвъртото тримесечие, което може да я оцени на 90 млрд. евро.

„Започваме второто тримесечие с повишена бдителност – особено с оглед на въоръжените конфликти в Украйна“, изтъква Фон Платен. „Въздействието върху нашия бизнес непрекъснато се преглежда и оценява от експерти в работна група“, добавя той.

По статията работи: Аспарух Илиев

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини
България е трета по ръст на продажбите на нови коли в ЕС от януари до април