Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Daimler отчита над 5 млрд. евро печалба за второто тримесечие

Стабилните цени на луксозните автомобили с марка Mercedes-Benz помагат на концерна да компенсира по-ниските производствени обеми заради дефицита на чипове

Daimler отчита над 5 млрд. евро печалба за второто тримесечие

Снимка: Bloomberg L.P.

Силните продажби и стабилните цени на автомобилите на Daimler са помогнали за повишаването на печалбата за второто тримесечие, посочва германският автомобилен концерн, цитиран от Bloomberg.

Печалбата преди лихви и данъци достига 5,19 млрд. евро за последния тримесечен период по предварителни изчисления, става ясно от изявление на компанията в четвъртък. За сравнение, през второто тримесечие на миналата година компанията отчете загуба от 1,68 млрд. евро.

Коригираната печалба за второто тримесечие достига 5,4 млрд. евро, изтъкват от Daimler. 

Още по темата

Стабилните цени на луксозните автомобили с марка Mercedes-Benz помагат на концерна да компенсира по-ниските производствени обеми на фона на глобалния недостиг на полупроводници, който ограничава от месеци операциите на компаниите в сектора. Дефицитът на компоненти принуди компанията да приоритизира по-големите превозни средства с по-голям марж.

„Продължаваме да постигаме силни финансови резултати във всички звена въпреки продължаващата ниска наличност на полупроводници, която се отразява негативно на нашето производство и на продажбите през второто тримесечие“, заяви главният изпълнителен директор на Daimler Ола Калениус.

Автомобилният производител прогнозира през април, че Mercedes-Benz ще засили своята рентабилност спрямо последните години, благодарение на възраждащото се търсене на премиум автомобили и тежкотоварни превозни средства в разгара на пандемията от коронавирус.

Най-големият производител на луксозни превозни средства в света очаква 12,8-процентна годишна възвръщаемост на продажбите при своите подразделения за леки и микробуси автомобили.

Откакто Daimler продава Chrysler през 2007 г., Mercedes не успява да достигне двуцифрен марж на печалбата.

Година след най-тежката криза в автомобилната индустрия от десетилетия насам бизнесът на германските производители на премиум автомобили се възстановява до рекордно високи нива, воден от нажеженото търсене на най-големия им пазар, Китай.

Тази година Mercedes демонстрира своя ангажимент към електрификацията с пускането на своя нов седан EQS, електрическа версия на своя флагман S-Class, докато традиционните производители на автомобили увеличават усилията си да се конкурират по-успешно с лидера в сегмента Tesla.

Daimler ще изгради осем напълно електрически модела в Европа, САЩ и Китай през следващата година.

Окончателните тримесечни финансови резултати на Daimler ще бъдат публикувани на 21 юли.

По статията работиха: Аспарух Илиев, редактор Десислава Попова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини
Китай очаква ръст на продажбите на автомобили през 2021 г.