Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Daimler продава половината от бранда Smart на китайската Geely?

Според източници на FT официално сделката ще бъде обявена по време на автосалона в Шанхай през април

Daimler продава половината от бранда Smart на китайската Geely?

Снимка: Архив Ройтерс

Концернът Daimler готви продажбата на 50% от марката Smart на китайския холдинг Geely Automobile Holdings, съобщава Financial Times, като се позовава на трима души, участващи в преговорите. Официално сделката ще бъде обявена по време на автосалона в Шанхай през април.

През миналата година президентът на Geely - Ли Шуфу, купи близо 10% от акциите на Daimler, което го направи най-големият акционер в германския концерн. Сега той е готов да инвестира и в Smart, който носи загуби на Daimler от близо 700 млн. евро на година.

Часове преди да стане ясно, че Geely и Daimler преговарят за продажбата на Smart, германският вестник Handelsblatt обяви, че марката може да бъде закрита. Решението трябва да бъде взето от новия шеф на Daimler - Ола Калениус, който през май ще замени сегашния Дитер Цетше.

В Daimler имаха намерения да превърнат Smart в производител на електромобили за градски условия, но в Европа това няма как да стане, тъй като клиентите търсят коли на ток с по-голям пробег. При малолитражните модели просто няма къде да бъдат поставени по-обемните батерии и това, заедно с високата цена, обрича Smart.

В същото време китайците не крият амбициите си да станат световен лидер в производството и продажбата на електромобили. Затова и придобиването на Smart от Geely ще направи марката далеч по-популярна в Китай.

Други подобни новини четете в Automedia.bg

По статията работиха: Automedia.bg, редактор Виктория Тошкова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини
Moody's понижи значително очакванията си за продажбите на коли през 2020 г.