Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Daimler ще отдели AMG, Maybach и G-Class в самостоятелно бизнес звено

Ходът цели да рационализира маркетинговите разходи на концерна и е част от плана на Ола Калениус да повиши рентабилността на брандовете

Daimler ще отдели AMG, Maybach и G-Class в самостоятелно бизнес звено

Снимка:  Giulia Marchi/Bloomberg

Собственикът на Mercedes-Benz Daimler AG ще обособи нова бизнес група, състояща се от подмарките AMG, Maybach и G-Class, която ще бъде представена на автомобилното изложение в Мюнхен през септември, съобщава Automotive News Europe.

Този ход ще рационализира маркетинговите разходи на концерна и е част от плана на ръководителя на Daimler Ола Калениус за повишаване на производителността и рентабилността, с акцент върху продажбите с висок марж.

Очаква се главният изпълнителен директор на AMG Филип Шимер да ръководи групата.

AMG е спортното подразделение на Mercedes, докато Maybach е съперник на Rolls-Royce и Bentley, а портфолиото G-Class се състои от луксозни офроуд автомобили. 

Още по темата

"Укрепването на подбрандовете е важен стълб в стратегията на Mercedes-Benz", изтъква говорител на Daimler пред Automobilwoche. „Ние не само ще поддържаме независимостта, силната идентичност и еволюиралите корпоративни култури на отделните марки, но и ще ги разширяваме и изостряме допълнително“, добавя говорителят.

По неговите думи в момента Daimler се намира в процес на проектиране и оценка на потенциала в различните области.

Все още не е ясно каква формална корпоративна структура би приела новата група. Понастоящем няма планове за допълнително разделяне на звеното, след като бъде обособено, допълват от Automobilwoche.

Реорганизацията ще се извърши, докато се очаква през тази година да бъде пуснат в продажба и първият електрически автомобил Mercedes-AMG, който ще дебютира в САЩ през 2022 г.

Mercedes  вече пусна на пазара новия Maybach S-Class през ноември 2020 г. с дебюта на седана Maybach S 580 4MATIC, който се конкурира с Bentley Flying Spur. От 2015 г. насам Mercedes е продал над 60 000 седана Maybach S-Class в световен мащаб.

Непотвърдени данни от интернет също предполагат, че Mercedes планира да представи електрическа версия на своя G-Class SUV, чието потенциално име е EQG.

През май Mercedes обяви, че обединява своите глобални маркетингови и комуникационни дейности в едно звено под ръководството на Бетина Фецер, маркетинг директор на автомобилния производител.

Целта на реорганизацията е да се постигне еднакво глобално присъствие за корпоративната марка Mercedes и нейните продуктови марки, изтъква автомобилният производител.

Калениус заяви в интервю за Automotive News Europe, че Daimler планира да разработи модел за продажба чрез агенции в редица европейски страни.

По статията работиха: Аспарух Илиев, редактор Бойчо Попов

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (1)

1
 
1
 
1
преди 2 месеца
maybach имат една планина с хлеб да изядят за да започнат да достигат bentley по лукс и двигатели ... :))) ... а за престижността на rolls-royce могат само да си мечтаят в некой маркетингов отдел на звездната марка , след напушване с весели цигари ...

Още от Новини
Китай очаква ръст на продажбите на автомобили през 2021 г.