Daimler ще се преименува официално на Mercedes-Benz Group във вторник, близо една година след като обяви отделянето на подразделението си за камиони и автобуси. Ръководителят на компанията се надява, че ходът ще отключи стойност за акционерите в луксозната автомобилна компания, предава Ройтерс.
Това е поредната промяна в серията структурни преустройства за автомобилния концерн, който започна живота си като Daimler-Benz през 1926 г. Брандът Mercedes, носещ името на дъщерята на автомобилен предприемач, беше официално възприет от Daimler през 1902 г.
„Имаме реален шанс да повишим стойността си“, коментира главният изпълнителен директор на компанията Ола Калениус, без да посочва конкретна цел за оценка на компанията, която сега се оценява на малко под 77 млрд. евро.
Книжата на Daimler Truck, която беше отделена от Mercedes-Benz миналия декември, поскъпнаха леко след пазарния си дебют и в петък се търгуваха на равнище от 32,23 евро. Цената на акциите на Mercedes-Benz, която беше на най-високото си ниво от 2015 г. насам през ноември 2021 г., достигна 74,25 евро в деня на отделянето, но оттогава леко намаля до 71,15 евро.
Но луксозен автомобилен производител, борещ се на луксозен пазар, който по определение е малък и краен, може само да продължи да расте, смятат анализатори.
„Инвеститорите може да започнат да възприемат Mercedes като Lucid Motors или Tesla и да ѝ дават оценка като на производител на електромобили“, коментира анализаторът на европейската автомобилна индустрия Том Нараян от компанията RBC Capital Markets.
„Но Lucid и Tesla започнаха на сто процента с електромобили. Mercedes трябва да превърне съществуващия си бизнес с двигатели с вътрешно горене в електромобили. Това може да е ограничение за ръста на оценката в краткосрочен план“, допълва той.
Според Даниел Шварц, управляващ директор в компанията Stifel, оценките отразяват мнението, че германските брандове са в дефанзивна позиция, принудени да защитават пазарния си дял.
„Оценката на Tesla се основава на допускането, че тя ще спечели пазарен дял от германските производители, които нямат сравним потенциал за растеж на приходите“, допълва той.


Бръшлянът масово убива дървета във варненските паркове
Мъск зове: Европейският съюз да бъде премахнат!
Благомир Коцев даде първо интервю след ареста (ВИДЕО)
Евакуираха с вертолет трима от бедстващите моряци край Ахтопол
Кубратската „Коледна топлина“ организира детско парти в клиника във Варна
Бъдещето на AI звучи като ехо от миналото на железниците в Дивия Запад
Три години и 1 млн. долара приходи по-късно българската Team-GPT вече е Juma
Джей Ло се завръща в бившия СССР, след като Путин прогони звездите от Москва
Не можем да очакваме автоматични позитивни ефекти от еврозоната без усилия
Настоящият модел на поддържане на дефицити и дългове е към своя край
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Знаци, че той не ви харесва
Според първите екзитполове Чиприан Чуку ще е кмет на Букурещ
4 типа мъже, на които не може да вярвате