Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Дефицитът на чипове накара Toyota да свие производството през февруари

Концернът очаква да изостане от своята годишна производствена цел за 9 млн. превозни средства

Дефицитът на чипове накара Toyota да свие производството през февруари

Снимка: Bloomberg L.P.

Toyota Motor Corp., най-големият автомобилен производител в света по пазарен дял, ще ограничи своите операции през февруари, като прогнозира, че ще пропусне годишната си производствена цел поради недостига на чипове, съобщава Automotive News Europe.

Очакваното съкращение през следващия месец ще изтрие около 150 000 превозни средства от планираното производство на концерна. 

Още по темата

Въпреки че до края на миналата година Toyota успя да се предпази до голяма степен от проблемите с глобалните вериги на доставка, приключвайки 2021 г. като най-продаваният производител в глобален мащаб и в САЩ, измествайки на американския пазар дългогодишния лидер General Motors, сега компанията очаква да пропусне своите производствени цели за фискалната година, приключваща в края на март.

Toyota заяви, че очаква глобалното ѝ производство да падне под целта от 9 милиона автомобила. Това е вторият път през настоящата фискална година, когато Toyota намалява производствените си прогнози.

Компанията добавя, че недостигът на полупроводници ще изтрие от производството ѝ 150 000 автомобила само през февруари, като се очаква за целия месец да бъдат произведени около 700 000 превозни средства.

Директорът по глобално снабдяване Казунари Кумакура заяви, че постигането на целта от 9 милиона автомобила ще изисква производството на 1 млн. превозни средства само през март, което е “много трудна задача”.

„За нас ще бъде голямо предизвикателство да постигнем целта“, признава Кумакура.

Toyota не посочва каква ще бъде новата производствена цел и кога ще бъде разкрита.

В средата на декември компанията представи план, с който се ангажира да инвестира 8 трилиона йени (70 милиарда долара) за електрифициране на своите автомобили до 2030 г., половината от които ще бъдат заделени за разработване на нова гама електрически превозни средства, тъй като концернът се стреми да се възползва от растящия пазар на чиста мобилност, привличащ все повече инвеститори.

Новите цели на Toyota бележат продължаващия устрем на традиционните автомобилни производители да увеличат своето присъствие на пазар, доминиран от нови играчи като Tesla Inc., която се превърна в най-ценната автомобилна компания в света с пазарна капитализация от над 1 трлн. долара – повече от общата оценка на Toyota, VW, Daimler AG, Ford Motor и General Motors Co.

По статията работи: Аспарух Илиев

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини
Polestar понижи целта си за доставките през 2022 г. заради блокадите в Китай