IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Дефицитът на чипове ще свие с до 5 млн. автомобила световното производство

За цялата година се очаква да бъдат произведени 74,8 млн. превозни средства в световен план, което би представлявало спад от 9,3% спрямо 2020 г.

23:32 | 12.07.21 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка:&nbsp;Chris Ratcliffe/Bloomberg</em></p>

Снимка: Chris Ratcliffe/Bloomberg

Недостигът на полупроводници ще изтрие до 5 млн. автомобила от глобалното производство през 2021 г., показва ново проучване, засягащo автомобилната индустрия, цитирано от Automobilwoche. 

За цялата година се очаква да бъдат произведени 74,8 млн. превозни средства в глобален план, което би представлявало спад от 9,3% спрямо помрачената от коронавируса 2020-та година, сочи анализ на проф. Фердинанд Дуенхьофер от Центъра за автомобилни изследвания в Дуисбург.

Без дефицита производството би достигнало 80 млн. превозни средства, изчислява Дуенхьофер.

Според анализа ситуацията може да се влоши допълнително през втората половина на годината. „Сроковете за доставка ще бъдат по-дълги и пак ще има дупки в производството през 2022 г.“, посочва Дуенхьофер.

Забавяне на пазарния растеж през втората половина на годината

През първите пет месеца на 2021 г. световният автомобилен пазар се е разширил с 34 на сто в сравнение със същия период на миналата година, според проучването. През втората половина на годината обаче растежът вероятно ще се забави значително. В понеделник Асоциацията на автомобилната индустрия (VDA) намали прогнозата си за вътрешно производство за тази година от 4 милиона автомобила на едва 3,6 милиона превозни средства.

Центърът за автомобилни изследвания предполага, че недостигът на полупроводници, основният материал за направата на микрочипове, ще продължи да оказва влияние в началото на 2023 г. След това се очаква да се появят проблеми във веригите на доставка на друг важен компонент за съвременната автомобилна индустрия – клетките за батерии за електрически превозни средства, тъй като сегашните темпове на производство на литиево-йонни батерии няма да може да отговори на ръста при търсенето, предупреждава Дуенхьофер.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 08:53 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още