Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Доставчици на Tesla: Притеснени сме заради забавени плащания

Малките доставчици твърдят, че през последните месеци американската фирма не им е превела дължима сума за предоставени услуги

Доставчици на Tesla: Притеснени сме заради забавени плащания

Изпълнителният директор на Tesla Илон Мъск. Снимка: Ройтерс

Турбулентната 2018 г. за американската автомобилна компания Tesla засили притесненията сред доставчиците относно платежоспособността ѝ, след като продукцията на Model 3 се отрази негативно на печалбата, показват данни на експерти в сектора. Голяма част от компаниите в бранша вярват, че финансовият риск пред Tesla е висок. Това показва последното проведено проучване от голям доставчик на автомобилни части, представено от The Wall Street Journal. Редица доставчици коментират, че Tesla забавя повечето плащания. От друга страна, малките доставчици твърдят, че през последните месеци американската фирма не им е превела дължима сума за предоставени услуги.

Изпълнителният директор на Tesla Илон Мъск заяви, че не плащат навреме, защото проверяват обстойно качеството на материалите.Недоволните доставчици представят малка част от стотиците търговци, които снабдяват Tesla с материали, автомобилни части и услуги като сглобяване. Въпреки това напрежението не изглежда да спада.

„Що се отнася до Tesla, всяка несигурност на пазара поражда притеснения сред доставчиците“, твърди Джули Фрим, изпълнителен директор на асоциацията Original Equipment Suppliers.

В началото на август Мъск написа в профила си в Twitter, че планира превръщането на Tesla в частна компания. Мъск и финансовият директор на Tesla Дийпак Ахуджа обявиха, че финасовите резултати на технологичната група се подобряват и се очаква през третото тримесечие на тази година печалбата да се повиши. Според Мъск и Ахуджа отношенията им с доставчиците са добри.

„Повишената продукция и подобрените финансови резултати на компанията трябва да изтрият съмненията на някои от доставчиците“, смята Ахуджа.

Още по темата

Всички участващи в проучването доставчиците твърдят, че искат да продължат да работят с Tesla. Закъсненията от тази година в производството на Model 3 оказаха влияние върху парите в брой, като те се понижиха с 1,13 млрд. долара през първата половина на 2018 г. до 2,24 млрд. долара. 13 от 23 респонденти са посочили, че Tesla е предлагала сериозни промени в цената, показва проучването на Original Equipment Suppliers Association. Един от автомобилните доставчици е бил помолен от американската група да промени цената с 10%, твърди запознат с темата. Той обяснява, че предложението е изненадващо, тъй като обикновено се преговаря за между 1 и 2% от цената.

Този доставчик отбелязва, че представителите на Tesla са настояли срокът за плащане за услугата да се увеличи от 60 на 120 дни, ако не бъде прието предложението за промяна на цената. Общо 11 от 23 интервюирани доставчици са посочили, че Tesla е преговаряла за удължаване на срока за плащане.

Продължението на анализа вижте в сайта на Bloomberg TV Bulgaria. 

Всичко по темата четете тук!

По статията работиха: Екип на Bloomberg TV Bulgaria , редактор Бойчо Попов

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (17)

   1| 2    
3
 
1
 
17
khao до: deant
преди 1 година
Няма профилна снимка
и защо смяташ така? До сега всичко което е обещал го е доставил, със закъснение де, но го е доставил ... а не беше едно или две неща за които всички го обвиняваха че са невъзможни... Заслужил си е кредита на доверие и за това го получава... Кой може да планира правилно изобретения на нови решения, според мен никой на тая Планета
2
 
2
 
16
deant до: zelka007
преди 1 година
Аз пък смятам, че освен пари на кредит му дават допълнително и доверие на кредит. засега не се справя с изплащането и на двете.
1
 
0
 
15
zelka007 до: KPetkov
преди 1 година
Няма профилна снимка
"Предполагам няма нищо общо с наближаващия матуритет на едни 1-1,5 милиарда долара задължения и 15 години отрицателни парични потоци (оперативни - инвестиционни)"

значи последните 8 тримесечия има 6 с отрицателен финансов поток , по-назад не съм гледал . не съм някакъв вярващ или наивник , просто ме радва размаха на Мъск и начина на работа . това че прави неща полезни за цялото човечество и влачи след себе си промяна . факт : дългосрочните дългове на компанията са 9,5 млрд. което не е голям проблем . факт : краткосрочните дългове с предстоящ падеж са около 2 млрд. а парите в брой са около 2 млрд. :))) , което води до актуална опция за фалит по глава 11 (защита от кредитори и преструктуриране на дълговете) . факт : супер надценена компания според акциите си спрямо производството на автомобили в сравнение с другите автопроизводители . за тази пазарна оценка би трябвало да продава по 1 млн. автомобила на година , а те наскоро успяха да постигнат 40.000 за тримесечие . факт : при окончателна настройка на поточната линия във фермонт сигурно ще стигнат 500.000 на година но това без завод в китай е доста далеч от 1.000.000 :))) , а за последното от къде ще копат пари не ми е ясно ... така изброеното достатъчно ли е ? мога още да пиша :))) ...

смятам че са велика компания а Мъск е много добър в това което прави . точка . :)))
1
 
4
 
14
преди 1 година
Пича ви сваля звезди, вие му се връзвате...
3
 
1
 
13
khao до: KPetkov
преди 1 година
Няма профилна снимка
и някоя друга година условно.
-----------
щото вие двамата крeтeни сте решили така или има и обективни причини ?

Още от Новини
Nissan планира да обнови около 70% от предлаганите към момента модели автомобили