IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Дългоочакваният електрически камион на Tesla идва до месец

Според източник на Ройтерс камионът ще може да изминава около 480 км с едно зареждане на батериите

09:28 | 25.08.17 г. 35
Автор - снимка
Създател
<p>
	<em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Снимка: Ройтерс

Tesla Inc планира през следващия месец да представи електрически тежкотоварен камион с работен обсег до 480 км, предава Ройтерс. Това е доказателство, че производителят на електрически коли възнамерява да навлезе и на пазара на товари.

Главният изпълнителен директор Илон Мъск обещава да представи през следващия месец прототип на камиона си Tesla Semi в опит да разшири пазара на компанията извън луксозните автомобили. Предприемачът измъчва транспортната индустрия с перспективата за тежкотоварни автомобили, задвижвани от батерии, които могат да се конкурират с конвенционалните дизелови камиони, които могат да пропътуват до 1 600 км с един резервоар гориво.

Електрическият прототип на Tesla ще бъде в долния край на сегмента, който в бранша се обозначава с термина „дълги разстояния", смята Скот Пери, изпълнителен директор на базирания в Маями транспортен оператор Ryder System Inc. Пери коментира, че се е срещал с директори на Tesla по-рано през годината, за да дискутира технологиите в завода на производителя във Фримънт, Калифорния.  

Пери казва, че усилията на Tesla са съсредоточени върху електрическа голяма платформа, известна като "дневна кабина" без наличие на легло за нощувка, като тя ще е способна да изминава до около 480 км с едно зареждане.

Tesla отговаря на въпросите на Ройтерс с изявление по електронната поща, в което се казва: "Политиката на Tesla е винаги да отказва да коментира спекулациите, независимо дали са верни или неверни, тъй като това би било глупаво. Глупаво!". 

Планът на Tesla, който може да се промени в течение на разработките, е в съответствие с това, което производителите на батерии твърдят, че е възможно с настоящите технологии. До този момент Tesla не е давала публично подробности за камиона си, като например какво разстояние ще може да измине, колко ще струва и какъв ще е полезният товар. Илон Мъск признава обаче, че компанията се е срещала с потенциални купувачи, за да обсъди техните нужди.

Мъск обяви плановете на компанията за камион с изцяло електрическа тяга през миналия август без да дава особени подробности за бъдещото превозно средство. Масовото производство на електрическите камиони ще стартира след 18 месеца до 2 години.

Други компании също работят по електрически тежкотоварни машини. Превозното средство на Daimler ще излезе официално по улиците на Германия по-късно през тази година, като гигантът обяви, че вече има 20 потенциални клиенти. 

Що се отнася до плановете на Tesla, компанията пусна вече на пазара първия масов електромобил Model 3. Model Y пък ще бъде наличен за купуване до края на 2018 г. Очаква се компанията да представи и първия си пикап и микробус.

Акциите на Tesla поскъпват с около 65% през тази година, но скептиците са много. Някои се съмняват в способността на Мъск да превърне Tesla от нишов производител до голям производител на автомобили. Около 22% от акциите, предлагани за търговия, се държат за „къси продажби“ от инвеститори, които очакват книжата да поевтинеят.

Мъск, странен милиардер, чиито амбиции в транспорта включват колонизирането на планетата Марс, отдавна се противопоставя на конвенционалната индустрия. По време на годишната среща на акционерите на Tesla през юни той повтори обещанието си за електрически камион за дълги разстояния. „Много хора не мислят, че може да направим тежкотоварен камион за дълги разстояния, който е електрически, но сме уверени, че това може да бъде направено", каза той тогава.

Докато прототипът, описан от Пери, все още е далеч от възможностите на конвенционалните дизелови камиони, Мъск може все пак да намери доста добра ниша. Около 30% от превозите с камиони в САЩ са регионални пътувания до около 350 км, според Сандийп Кар, главен стратегически директор на базираната в Торонто Fleet Complete, която проследява и анализира движението на камиони. Камион с пробег в този диапазон би могъл да доставя товари регионално, например от пристанища до близки градове или от складове до обекти за търговия на дребно.

Интересът към електрическите камиони е висок сред превозвачите, които искат да намалят своите вредни емисии и оперативни разходи. Електродвигателите изискват по-малка поддръжка от двигателите с вътрешно горене, а токът от мрежата е много по-евтин от дизела.

Сегашната технология не е достатъчно напреднала що се отнася до зареждане на камионите в цялата страна. Експерти казват, че изискваните батерии ще бъдат толкова големи и тежки, че няма да има достатъчно място за товари.

Средностатистически дизелов тежкотоварен автомобил струва около 120 хил. долара. Цената само на батерията за голяма платформа, способна да достигне до 640 км и превозваща типичен полезен товар, може да бъде по-висока от тази, смятат учени от Carnegie Mellon University.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 11:33 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

23
rate up comment 2 rate down comment 1
khao
преди 6 години
важно е копейките да не закъсняват, а ти си баси мижитурната душа :):)даже вече леко те съжалявам :):)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
22
rate up comment 2 rate down comment 1
KPetkov
преди 6 години
Тесла пак закъсняват. Както обикновено.https://***.forbes.com/sites/joannmuller/2017/08/29/take-that-tesla-diesel-engine-giant-cummins-unveils-heavy-duty-truck-powered-by-electricity/#1f16bf3678f1
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
21
rate up comment 2 rate down comment 7
scott
преди 6 години
ми мож да има ответна стрелба от шоферъ, та си пречи. По дизайна на мъск, връзваш 10 тира с камион-лидер и те си вървът хармонично, с разстояниа до милиметър. таз простотиа: пак зарад невероятната ИКОНОМИЧЕСКА ЕФЕКТИВНОС! ТА, затва ше стрелям по лидеръ. НЕМА КОЙ ДА ОТВЪРНЕ, останалите слепухи просто спират и задръстват сичко живо. максимум дистракшън..............а по това - как се хаква и как не се: обяснявам тактика при неуспех в хакването. тез, технологичено-електрическите ша са максимум податливи на влияние. 100%. ама това не го казвват, заесга. да не им се разбегат "инвеститорите". Напиши още ено осанна, мъск е велик.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
20
rate up comment 4 rate down comment 0
khao
преди 6 години
то това е демонстрирано и от живи хора ... вика му се кражба :):) сега остава с прозтата ти глава да измислиш как да скриеш няколко хиляди откраднати камиона :):) ...щото това хич не се вижда
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
19
rate up comment 5 rate down comment 1
khao
преди 6 години
то така се хаква, все едно тропаш в тоалетната :):) много филми гледаша до гранатомета, кво пречи да го направиш и като има шофер ? ... и пиши грамотно !
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
18
rate up comment 4 rate down comment 5
bghighlander
преди 6 години
Няма нужда от такива ексцесии! Просто му хакват компа с гсм и камиона заминава по друг курс! Това вече е демонстрирано как статва с такива коли, даже и с Тесла! (По тоя начин иранците приземиха цял американски дрон).
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
17
rate up comment 1 rate down comment 4
scott
преди 6 години
голем кеф. със ена кравиатурка и гпанатомет ше може да се блокира движение и товари за седмици.................хакваш го, не ти идва в скрада, щот програмистите на логеста - печени. еми нищо. твой човек стреля покамион-лидера и товара НЕ ОТИВА НИКЪДЕ.....целия, че и магистралата. да водиш подривни действия ше стане леко и приятно. БЕЗ ЧОВЕК ДА СЪОБРАЗЯВА И ДЕЙСТВА ОТВЪД ПРОГРАМИРАНИТЕ ТИПОВИ СИТУАЦИЕС - мъск е боуен фантазьор и лъжец. ами ако разлееш 100 литра нафта и запалиш пред конвоя? ами ако има пожар и буря. и сторпи електрониката. АЛХИМИЦИ ТИ ИЗОБРЕТЯВАТ ЗЛАТО ОТ ***! ТОЗ, МЪСКА ВЕЧЕ Е ВРЕДЕН И ЗА СЕБЕ СИ................
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
16
rate up comment 2 rate down comment 2
khao
преди 6 години
Към момента има изискване ...."към момента" е слаб аргумент, защото към момента нямаме и камион ! :)все пак ние обсъждаме идея която ще се реализира в бъдещето, а не само "към момента"
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
15
rate up comment 2 rate down comment 1
khao
преди 6 години
1. не е до бройката на продадени автомобили. След като минат тестовете има сертификация, като мине и тя, тогава може без водач... да има време докато стане това, но нали на там е тръгнал.2. доставчика и собственика на стоката няма да чакат повече от сега... даже по малко, защото камионите ще може да се движат през ноща и никой няма да следи дали шофера не е надвишил 8те часа, квато е масовата практика сега. Този камион ще може да се движи 24 часа, а не само 8... кво значение има няколко минути чакане на зарядното след като го ютилизираш с 200% отгоре ! ... а вкабината дето имаше шофер може да сложиш още товар !
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
14
rate up comment 4 rate down comment 1
khao
преди 6 години
хем знаеш, хем ако имало си щял да си купиш, хахахахахаха :):) доообре !Я сподели що Мъск не ги прави и що хората не си ги купуват ?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още