Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

ЕК започва антимонополно разследване на германските автомобилни концерни заради емисиите

Комисията ще разгледа възможността за евентуално договаряне между компаниите за съгласувано разработване на технологията за ограничаване на вредните емисии

ЕК започва антимонополно разследване на германските автомобилни концерни заради емисиите

Снимка: Ройтерс

Европейската комисия (ЕК) е започнала официално разследване дали германските автомобилни производители BMW, Daimler и Volkswagen са сключили таен сговор, за да избегнат конкуренцията в разработването на технологии за ограничаване на вредните емисии, предава Ройтерс.

ЕК, която надзирава антимонополната политика в рамките на Европейския съюз (ЕС), заяви, че допуска възможността германските автомобилни компании да са действали съгласувано при разработването и пускането на пазара на системи за ограничаване на вредните емисии от парникови газове при бензиновите и дизеловите автомобили. 

Още по темата

„Тези технологии имат за цел да направят леките коли по-малко вредни за околната среда. Ако споразумението между автомобилните концерни наистина се докаже, това означава, че се ограничава възможността на потребителите да закупят автомобил с по-ниски емисии, въпреки наличната за това технология сред производителите“, смята Маргрете Вестагер, еврокомисар за конкуренцията в ЕК.

През октомври миналата година Комисията направи обстоен преглед на германските автомобилни производители. Нейни представители заявиха, че разследването се е фокусирало върху информация, според която петте концерна (BMW, Daimler, Volkswagen, Audi и Porsche) са организирали обща среща, на която са обсъдили технологиите за ограничаване на вредните емисии.

ЕК ще прецени дали компаниите са се договорили да ограничат разработването и внедряването на системите за „селективна каталитична редукция“, които намаляват азотните оксиди от емисиите на дизеловите двигатели и фините прахови частици, които изхвърлят бензиновите автомобили.

Според Комисията германските компании са обсъдили и други въпроси, като например общите изисквания за автомобилните части и изпитателните процедури, като за момента все още няма достатъчни данни, за да се направят твърди изводи.

ЕК не е дала краен срок за приключване на разследването.

По статията работиха: Аспарух Илиев, редактор Виктория Тошкова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини
Китай премахва списъка с препоръчани доставчици на батерии за електромобили