Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Електромобили за 120 млрд. долара са продадени през 2020 г.

Европа изпревари Китай и е най-големият пазар на електромобили в световен мащаб

Електромобили за 120 млрд. долара са продадени през 2020 г.

Снимка: Chris Ratcliffe, Bloomberg

След десетилетие на сериозен ръст към края на 2020 година по световните пътища се движат 10 млн. електромобила, пише в анализ на Международната агенция по енергетика (МАЕ).

Само през миналата година регистрациите на електромобили се увеличават с 41%, докато при конвенционалните автомобили има спад на продажбите от 6 на сто.

Потребителите са похарчили 120 млрд. долара за покупката на електромобили през миналата година. В същото време правителствената подкрепа за сектора се изчислява на 14 млрд. долара.

През 2020 година са продадени 3 млн. електромобила, което е дял от 4,6% от общите продажби на автомобили, сочат още данните на МАЕ.

Другата интересна тенденция от миналата година е, че Европа изпревари Китай и вече е най-големият пазар на електромобили в световен мащаб.

Още по темата

Интересът към електромобилите няма да остане тенденция само през 2020 година - още през първото тримесечие на 2021 година продажбите се увеличават със 140%. Двигател на ръста този път е Китай с около 500 хил. продажби. Европа е втора с 450 хил. продадени електромобила.

Доброто представяне на сектора през миналата година и в началото на тази се дължи на няколко фактора.

На първо място това е, разбира се, широката подкрепа от правителствата и институциите по света.

Електрическата мобилност е една от стъпките за намаляване на въглеродните емисии. През 2020 година повече от 20 държави по света заявяват, че ще забранят продажбите на конвенционални двигатели в следващите години.

Нещо повече - в много държави се създадоха схеми в подкрепа на сектора, за да не загуби инерцията, натрупана в последните години, заради пандемията от коронавируса. Но като цяло през последните пет години субсидиите за електромобилите намаляват и това показва, че те стават все по-атрактивни за потребителите.

Една от причините за това е цената. Технологиите се развиват и разходите за покупката, както и издръжливостта на батериите, вече стават поносими за потребителите.

На този фон производителите на електромобили съобщават масово за разширяване на портфолиото си и разработване на нови модели. Увеличават се и моделите на тежкотоварните електромобили, като четирите големи производителя в сектора заявяват планове за развитие на електрически двигатели.

Пазарите на електромобили имат много голям потенциал особено ако светът ускори усилията си за опазване на околната среда.

По статията работиха: Деляна Петкова, редактор Десислава Попова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (6)

1
 
1
 
6
преди 4 месеца
Няма профилна снимка
За сравнение,контрабандата на редки и/или изчезващи животински видове в света е на стойност към $210млрд. Два пъти повече отколкото е пазарът на ел.автомобили.
2
 
7
 
5
mrynmryn до: zelka007
преди 4 месеца
Няма профилна снимка
Мой познат кара с "измислено" гърне почти 2г., преди достатъчно хора от града, да се оплачат и накрая да му спрат колата от движение, която се оказа и със сменен двигател, който в пъти надвишава оригиналния, като мощност.С моторите историята е същата, стане ли лято и мине ли 22ч., се почва.
6
 
1
 
4
khao до: zelka007
преди 4 месеца
Няма профилна снимка
нали... личи си че младежа няма кола :) ... преди нколко години като ми изпадна едното гърне... още същия ден ме спряха. Спаси ме фака че гърнето беше в багажника.. един вид доказателство че се е случило преди малко :)но пък шума генериран от дупките/бабуни е все още доста силен ! ... тук след предизборното кърпене има такива че даже пломбите ми тракат ! Аз му викам фрактално кърпене... супер малка кръпка в малка кръпка в средна кръпка в голяма кръпка в кърпена яма ! ... и нема две на еднаква височина.
5
 
3
 
3
zelka007 до: mrynmryn
преди 4 месеца
те тия реставрираните 20г вече трудно минават преглед , щото от ДАИ ако хванат такъв , могат да вземат на пункта правил прегледа лиценза . така направиха правилата , даяджиите си пазат хляба , пунктовете си пазят хляба . заплатите дори и на средно ниво чиновници там са си много добри , и не си струва да си рискуват заплатата за някой *** ... а бмв е скъпа за поддръжка кола . ловят окото , ама поддържаните . и вървят , което си е истина . нема друга кола , с която като се залепиш на некой в задната броня с ангелските очи и да ти правят път веднага ... :)))знаеш ли как са се изхитрили даяджиите , седят скрити пред некой пункт за ГТП , чакат да излезе некоя таква реставрирана талига дето разправяш , документите и обратно в пункта . я да видим показателите на газове , я спирачикте да видим дали сте нагласили , я ламарините тука , я светлините ... актовете за пункта са четири-пет цифрени + запечатване за по няколко месеца ... !! ... та такива кат мишето фенове на печките пооредяха доста ...
4
 
5
 
2
преди 4 месеца
тва ще да е само на артия щот аз по улиците виждам нафталини, хибриди и бензини, докато тия с тоците са у лево те. немеме .... На магистралата като карах от Швабско до Българско електричарки 0 броя щот там ако ти спре тока нема къде заредиш, а ако има то треа стоиш ено 8часа скован до ток/колонката .... така че явно продажбите са само у въздуха че и още дизели произвеждат моля ти се, е нали щеха да ги спират ?? Toyota мноо се надуваха че спират дизелите за Европа, добре а тва кво е ? Ми 1.5 дизел е тва е ....https://***.toyota.bg/new-cars/proace-city-verso/

Още от Новини
Продажбите на нови автомобили в Русия спадат със 17% през август