Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Електромобилите тласнаха продажбите на коли в Европа до 10-месечен връх през юли

Миналия месец на Стария континент са били продадени 1,28 млн. автомобила

Електромобилите тласнаха продажбите на коли в Европа до 10-месечен връх през юли

Снимка: Bloomberg LP

Регистрациите на хибридни и електрически коли са отбелязали рязък ръст в Европа през миналия месец, като са взели рекорден пазарен дял и са вдигнали общите продажби до най-високото им ниво от десет месеца насам, предава Bloomberg.

Регистрациите на хибридни коли са нараснали над четири пъти, а тези на електромобили са се увеличили над два пъти, сочат данни на компанията за анализи на автомобилния пазар Jato Dynamics. Общите продажби са намалели само 4% на годишна основа до 1,28 млн. единици, което е най-големият брой от септември насам.

„Ако настоящата ситуация продължава да се подобрява, можем да започнем да говорим за V-образно възстановяване на европейската автомобилна индустрия“, коментира Фелипе Мунос, глобален анализатор в Jato Dynamics. Търсенето на електромобили нараства благодарение на по-широкия избор на по-достъпни модели и засилената конкуренция, която тласка цените надолу.

Данните са най-положителните до момента за индустрията, която очакваше Европа да продължи да изостава във възстановяването спрямо останалите региони след коронавирусната пандемия. Продажбите на автомобили са отбелязали не толкова драстичен спад като в САЩ и започват отново да растат в Китай.

Държавните субсидии в страни като Германия и Франция дават силен тласък на продажбите особено на електрифицирани модели. Хибридните коли и задвижваните само на батерия автомобили са съставлявали 18% от регистрациите миналия месец, което е ръст спрямо 7,5% година по-рано. Четири от петте най-добре продавани хибридни коли са били модели на Toyota Motor, а Zoe на Renault доминира в електрическия сегмент.

Още по темата
Tesla не се е вписала в тенденцията, като регистрациите са се сринали със 76% до малко на 1000 броя, съобщава Джато.

„Тази година Tesla губи позиции в Европа. Това до известна степен може да се обясни с проблеми, свързани с продължаването на производството в Калифорния, но също и с голямата конкуренция на брандове, които са местни играчи в Европа“, отбелязва Мунос.

Миналия месец на пазара е имало десет модела електрически коли повече спрямо година по-рано, като сред новите модели са Peugeot 209, Mini Electric, MG ZS, Porsche Taycan и  Skoda Citigo, които са подкрепили сегмента.

По статията работи: Божидарка Чобалигова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини
Evergrande набра 1,4 млрд. долара от продажба на акции в автомобилното си звено