Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Електромобилната индустрия може да използва блокчейн за употребяваните батерии

Мащабна група от компании, свързани с електрическата мобилност, ще изготви общи стандарти за използваните батерии и тяхната повторна употреба

Електромобилната индустрия може да използва блокчейн за употребяваните батерии

Снимка: Bloomberg L.P.

Над 100 компании и бизнес групи, включително американският автомобилен концерн Ford Motor Co., германската група BMW AG и японският производител на автомобилни части Denso, се споразумяха за установяване на общи стандарти за използваните батерии за електрически превозни средства, съобщава Nikkei Asia Review. 

Още по темата

Този ход може да се окаже крайъгълен камък в стремежа на индустрията към създаване на развит вторичен пазар за употребявани батерии за електромобили, както и за употребявани електрически превозни средства. Това от своя страна би могло да насърчи използването на електрически превозни средства като цяло. 

Стандартите са разработени от Mobility Open Blockchain Initiative (MOBI) и се предвижда да бъдат достъпни за търговска употреба до 2022 г. Към момента не съществуват широко приети стандарти за оценка на използвани батерии за електромобили.

Членовете на MOBI също включват японските Honda Motor и търговската къща Itochu, както и Европейската комисия (ЕК), което повишава възможността правилата на инициативата да придобият глобален мащаб.

Текущите опции за използваните батерии за електромобили включват оставянето им в автомобила, когато се препродава, използването им в други превозни средства или повторното им използване за съхранение на енергия в домашни условия.

Батериите губят своята ефективност, колкото по-често се презареждат, като употребяваните електромобили обикновено се продават без каквато и да било проверка на състоянието на батерията.

„Трудно е да се определи цената на електромобил втора употреба поради трудността да се определи състоянието на батерията“, споделя базиран в Токио търговец на употребявани автомобили.

Батерията е най-скъпият компонент в един електромобил, който представлява около 30% от цената му. Но трудностите при оценката на състоянието на батериите водят до извода, че цената на употребявана електрическа кола се основава на други фактори, като например популярността на модела.

Съгласно стандартите, предложени от MOBI, данните за всеки електромобил ще се записват с помощта на блокчейн технология, включително възраст, пробег, промени в температурата на батерията и напрежението на батерията. След това тези данни ще се използват за оценка на състоянието на батерията и за изготвяне на крайна цена.

Пазарът на електромобили продължава да расте. LMC Automotive прогнозира, че глобалните продажби в сегмента ще се увеличат 13 пъти до 28,91 милиона броя през 2030 г. спрямо данните за 2020 г.

По статията работиха: Аспарух Илиев, редактор Виктория Тошкова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини
Polestar показа кросоувъра Polestar 3, ще разработва собствена платформа