IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

EY: Германските автоконцерни вече не са лидери

Японската конкуренция е по-добра по отношение на продажбите, приходите, печалбата и маржа

16:47 | 27.11.18 г.
Автор - снимка
Създател
<p>
	<em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Снимка: Ройтерс

Германските автомобилни производители вече не са лидери в бранша. Както съобщава консултантската фирма EY, през третото тримесечие японските конкуренти задминават германските компании от бранша по отношение на продажбите, приходите и печалбата. Автомобилната индустрия обаче е изправена пред глобален насрещен вятър.

„Глобалните търговски спорове, по-високите мита, нарастващите цени на суровините и високите разходи за иновации доведоха до свиване на маржовете в световната автомобилна индустрия през третото тримесечие", се казва в проучването. 

Общата печалба на първите 16 автомобилни компании в света спадна с 3,3% през третото тримесечие, а средният марж (печалбата преди лихвите и данъците като дял от продажбите) се понижи до 5,3%, най-ниското ниво след финансовата криза. Но докато японските компании засилват рентабилността си, германските производители губят инерция. При това никой не инвестира толкова много в бъдещето, колкото те.

Шампионът по продажбите в момента е Toyota: групата е продала 2,68 милиона коли между юли и септември, Volkswagen Group е успяла да пласира 2,41 милиона автомобила. Японците успяха да увеличат продажбите си с 1,9% спрямо същия период на миналата година, а коцнернът от Волфсбург от друга страна е загубил 2,6%.

Досегашният рекордьор по отношение на рентабилността – BMW, трябваше да отстъпи лидерското място на Suzuki и Toyota, които в третото тримесечие на годината генерират маржове от 8,7 и 7,9%. BMW се нарежда на трето място със 7,1% - значително по-малко в сравнение със същия период на миналата година, когато компанията от Мюнхен все още имаше двуцифрен марж.

„Третото тримесечие е разочароващо за много автомобилни компании и до края на годината е малко вероятно ситуацията да се подобри значително", казва Питър Фус, партньор в EY. Въпреки това германските производители сериозно са увеличили инвестициите си с почти десет процента до 12,4 милиарда евро. Повече от половината от сумата се пада само на Volkswagen. Японските производители са инвестирали 10,3 милиарда евро.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 20:51 | 11.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още