Алиансът Fiat Chrysler Automobiles планира инвестиции от 5 млрд. евро в марката Alfa Romeo. Това стана ясно по време на представения от Серджо Маркионе 5-годишен план за дейността на групата, съобщава Automotive News.
Парите ще бъдат използвани за разширяването на моделната гама на италианския производител. Предвижда се пускането на 8 нови модела, като всички те ще се произвеждат на Апенините на новата платформа Giorgio, която е предназначена за машини със задно предаване или такова към четирите колела. Шасито може да се ползва както от компактни возила, така и от кросовъри, като на него ще бъдат създадени и новите модели на Chrysler и Dodge.
Благодарение на разширяването на моделната гама в Alfa Romeo разчитат да достигнат годишен обем на продажбите от 400 000 автомобила. През 2013 г. резултатът на италианския производител бе едва 74 000 единици.
Маркионе не разкри подробности за новите модели. Знае се само, че един от тях ще е готов в края на 2015 г., а останалите - в периода 2016 - 2018 г. От предлаганата в момента гама отпада MiTО, а Giulietta при смяната на поколенията ще премине на задно предаване и ще се предлага като седан, който да се конкурира с Mercedes-Benz CLA.
Ще има и седан със средни размери, който вероятно ще се казва Giulia. Същото име ще получи и комби версията на този модел. Освен това италианците предвиждат голям премиум-седан, който да си съперничи с BMW 6-Series, кросовър - по-голям от BMW X3, но по-малък от BMW X5, както и още един кросовър с големи размери.
Топ моделите на Alfa Romeo ще получат двигатели Ferrari. За останалите са предвидени 4-цилиндрови бензинови мотори с мощност от 110 до 330 к.с. и 4-цилиндрови дизели - от 110 до 210 к.с. По-мощните дизели с 6 цилиндъра ще имат между 250 и 350 к.с., а бензиновите - между 400 и 500 к.с.
Още новини с автомобилна тематика четете в Automedia.bg
Fiat инвестира 5 млрд. евро в Alfa Romeo
Моделната гама на компанията ще бъде разширена с осем модела
11:08 | 08.05.14 г. 3Най-новият спортен модел на марката - 4C. Снимка: Alfa Romeo
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
-
S&P 500 записа пета поредна губеща сесия
-
Анализатор: Пазарите сега се движат от икономическите новини
-
ЕС ще изпрати на Украйна още 7 системи Patriot
-
Бундесбанк очаква германската икономика да е нараснала през първото тримесечие
-
Hipgnosis, изкупила музикалните каталози на редица звезди, бе продадена за 1,4 млрд. долара
-
50% от нарушенията в енергийната система в Европа през 2023 г. се дължат на България
-
В Конгреса ще обсъдят доставка на ATACMS за Киев, Русия е под масиран обстрел с дронове
-
Блокиране на Ормузкия проток би сринало пазарите на петрол и втечнен газ
-
Украйна се плъзга по ръба на катастрофата
-
Любовната афера на Европа с електромобилите започва да изглежда като трагедия
-
Задушаващата хватка на лихвите върху световната икономика се разхлабва бавно
-
Урсула фон дер Лайен: На пазара в ЕС скоро може да има изобилие от газ
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още
Коментари
Финанси виж още
-
S&P 500 записа пета поредна губеща сесия
-
Анализатор: Пазарите сега се движат от икономическите новини
-
Европейските борси затвориха на зелено след коментарите за намаляване на лихвите
-
SOFIX се повиши с 0,2% при оборот за близо 6 млн. лв.
-
S&P 500 се колебае след 4-дневната серия от загуби*
-
Еврозоната и България - на фокус в Banking Today на 25 април
преди 9 години Имах Либра, дизел. Двигателят е ФИАТ, другото е на ЛанчаВелик автомобил, най-велик в долния лъкшъри класСега имам волво и меко казано Форд да го духа отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Точно ланчите са известни като колите с най-често дефектиращ двигател.Отдавна минаха времената когато моделите им Стратус и Делта Интеграле бяха символ на нещо добро и иновативно въпреки същите проблеми с често дефектиращи двигатели. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Юнаците от Фиат заложиха пак на умрял кон - Алфа Ромео и умишлено забравят за другия си спортен и лъкшъри бренд - ЛанчаА именно Ланча-.та е техният единствен велик автомобил отговор Сигнализирай за неуместен коментар