Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Франция глобява Peugeot за дизеловите коли, след като наказа Renault и Volkswagen

Основната марка на PSA Group трябва да плати 10 млн. евро и да предостави банкова гаранция в размер на 30 млн. евро

Франция глобява Peugeot за дизеловите коли, след като наказа Renault и Volkswagen

Снимка: Marlene Awaad/Bloomberg

Френските власти са установили, че автомобилният концерн Peugeot, който е част от групата Stellantis, е измамил потребителите, закупили автомобили с дизелови двигатели, след като преди това подобни обвинения бяха отправени към местния конкурент Renault и германския производител Volkswagen, съобщава Automotive News Europe. 

Още по темата

Основната марка на PSA Group, която през януари се сля с Fiat Chrysler, за да образуват Stellantis, втория по големина на пазарния дял автомобилен производител в Европа, трябва да плати 10 млн. евро и да предостави банкова гаранция в размер на 30 млн. евро, съобщават от френската автомобилна група.

Компанията заяви, че е в процес на оценка на възможностите за защита и че нейните дъщерни дружества Citroen и Fiat Chrysler също са били призовани пред съда в Париж.

Малко преди това Франция обвини и Renault в манипулиране на данните за дизеловите емисии, като конкурентът на Peugeot трябва да плати 20 млн. евро като обезщетение, включително 18 млн. евро за евентуални щети и глоби. Компанията трябва да предостави и банкова гаранция в размер на 60 млн. евро за потенциални компенсационни плащания.

В сряда (9 юни) Volkswagen обяви, че френските власти са повдигнали подобни обвинения срещу германската група. Според френските медии концернът е глобен с 10 млн. евро, като трябва да предостави банкова гаранция за 60 млн. евро.

Обвиненията във Франция произтичат от съдебно разследване, стартирано в началото на 2017 г., дни след като Volkswagen успя да приключи с делата около „Дизелгейт“ в САЩ.

Обвиненията срещу Stellantis са удар върху усилията на главния изпълнителен директор Карлос Таварес да интегрира бизнесите на PSA и FCA в един от най-големите производители на автомобили в света. Откакто двете компании се сляха през януари, той трябваше да се справи с глобалната криза при доставките на полупроводници, възпрепятстваща производството в цялата индустрия.

По статията работиха: Аспарух Илиев, редактор Десислава Попова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (1)

0
 
4
 
1
преди 1 месец
Ами ние няма ли да глобим някой? Още повече има много прецеденти вече и трябва да е по-лесно. Освен това френската държава вече е взела данък печалба от същите - т.е. вече е един вид "съучастник" с извършителят, взела е пари за това ....

Още от Новини
General Motors отново се сблъсква с проблем с горящи батерии