Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Geely проучва варианта за листване на Polestar чрез SPAC

Решението е част от плана на китайския концерн за повишаване оценката на Polestar до 40 млрд. долара

Geely проучва варианта за листване на Polestar чрез SPAC

Снимка: Stefan Wermuth/Bloomberg

Китайският автомобилен производител Zhejiang Geely Holding Group проучва възможността за листване в САЩ за своята марка луксозни автомобили Polestar чрез сливане с компания със специално предназначение (SPAC), съобщава Nikkei Asia Review.

Решението е част от плана на Geely за повишаване на оценката на Polestar до 40 млрд. долара, много повече от сегашните 7 млрд. долара.

Производителят на луксозни електромобили първо ще осъществи нов кръг на финансиране до края на юни, който ще повиши оценката му до 20 млрд. долара. След това Polestar може да избере опцията да се обедини със SPAC дружество, като сделката би добавила още 20 млрд. долара към стойността на концерна. 

Още по темата

Polestar е европейска компания, която Geely придобива при закупуването на шведския производител Volvo Cars. Стартъпът инвестира в производството на своите автомобили в Китай, които после изнася към Европа.

Geely възприема Polestar като стратегическа марка в надпреварата на пазара на електромобили с Tesla. Електромобилът Polestar се произвежда от март 2020 г. в завода на Geely в Тайчжоу. През септември компанията заяви, че ще започне да произвежда още една кола – Polestar Precept. Интериорът на превозното средство ще бъде направен от рециклирани пластмасови бутилки и корков винил, както и от рибарски мрежи.

Базираната в Гьотеборг, Швеция, компания, ръководена от главния изпълнителен директор Томас Ингенлат, работи върху дизайна на автомобилите на родна земя, докато производството им е съсредоточено в Китай.

В същото време Wall Street Journal съобщи, че Geely води преговори със SPAC компания за набиране на 300 млн. долара чрез първично публично предлагане (IPO) на борсата Nasdaq.

В отговор на публикацията на WSJ, от Geely посочват, че концернът проверява опциите за набиране на средства и няма да коментира „слуховете“ и „спекулациите“ в медиите.

В сряда (14 април) стана ясно, че китайският производител планира да набере около 1 млрд. долара, с които да подкрепи амбициите на своята марка суперавтомобили Lotus да се фокусира върху електрификацията.

Geely обмисля и листване на бранда чрез IPO през 2022 г. Това би оценило Lotus на повече от 15 млрд. долара, изтъкват източници, запознати с темата.

По статията работиха: Аспарух Илиев, редактор Десислава Попова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини
Колко точно бърз е Model S Plaid на Tesla?