IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

General Motors е готов да се върне в Европа, този път с електрически модели

Концернът обмисля да предлага на европейския пазар електрически версии на Hummer и Cadillac, възползвайки се от популярността на технологията на Стария континент

15:00 | 25.06.22 г. 16
<p>
	<em>Снимка: Bloomberg L.P.</em></p>

Снимка: Bloomberg L.P.

Американският автопроизводител General Motors Co. планира да се върне в Европа с модели, захранвани с батерии, започвайки с марката Cadillac, като същевременно обмисля продажбата на електрическата версия на Hummer, съобщава Bloomberg, цитирайки източници, запознати с въпроса.

Концернът може скоро да започне да внася в Европа електрическия модел Cadillac Lyriq, който вече се продава в САЩ. Подобен ход ще разшири присъствието на GM в регион, където компанията в момента продава само луксозни превозни средства и спортната кола Corvette в ограничени количества.

Това би представлявало своеобразно завръщане на GM в Европа, където концернът продаде марките Opel и Vauxhall през 2017 г. на Stellantis NV след две десетилетия на загуби. 

Наскоро GM възроди марката Hummer, като стартира производството на електрическата версия на пикапа през декември. Брандът в миналото предизвика критиките от страна на екоактивистите, тъй като неговия Hummer H2 изразходваше един галон (3,7 л) бензин, за да измине 10 мили (16 км).

Автомобилният производител придоби марката Hummer от военния предприемач AM General в края на 90-те години на миналия век.

Високите цени на бензина свиха продажбите и доведоха до фалит GM през 2009 г., като трудните времена накараха компанията да спре производството на всички модели Hummer година по-късно.

Въпреки че GM продаде по-голяма част от своя европейски бизнес, компанията запазва присъствие на пазара с ограничен брой вносни модели Cadillac чрез швейцарското си подразделение. Производителят също така обмисля създаването на стартъп за мобилност в Европа, както и опция за директни продажби.

Продажбите на нови автомобили в Европа се свиха за 11-и пореден месец през май, тъй като рекордно ускорената инфлация и спадащото потребителско доверие притискат индустрията, помрачена от производствените прекъсвания и проблемите във веригите на доставка.

Bloomberg Intelligence прогнозира, че доставките ще се повишат през втората половина на тази година.

Само електрически модели

Cadillac планира да електрифицира своята продуктова гама до 2030 г. В същото време GM иска да се върне в Европа с електрически модели, което ще ѝ позволи да избегне санкции от страна на европейските регулатори, които затягат мерките срещу отделяните изгорели газове от автомобилите.

През ноември GM назначи Махмуд Самара като ръководител на европейските операции на концерна. По време на публичното обявяване на назначението Самара заяви, че „Европа е вторият по големина и най-бързо развиващ се пазар на електрически превозни средства в света, което представлява значителна възможност, тъй като GM е напът да представи своето всеобхватно и авангардно портфолио от електромобили и автономни превозни средства заедно с нов, иновативен софтуер, автономна технология, транспортни и логистични услуги“.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 15:42 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

16
rate up comment 2 rate down comment 3
data
преди 1 година
Аха, то затова електричката F150 е разпродаден за година напред и спряха записванията
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
15
rate up comment 4 rate down comment 1
cyclop
преди 1 година
У гората бензиностанции няма, затова аз ще сложа ТУБА В БАГАЖНИКА, пък ти сложи ЗАХРАНВАЩ КАБЕЛ, сещаш ли се или да ти го нарисувам вече, че все едно говоря с три годишен? Който отказва да проумее очевадното?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
14
rate up comment 3 rate down comment 1
data
преди 1 година
Прочети им първо характеристиките , после дрънкай глупости и си отбележи че у гората бензиностанции също няма
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
13
rate up comment 2 rate down comment 1
cyclop
преди 1 година
Нисък център на тежеста - ами сложи си няколко циментови плочи на пода при задната седалка? Понеже тая ниска тежест не е преместена при електрическата играчка, а е добавена. С всичките произлизащи предимства на по-тежка кола, пък било то и с ниско разположено тегло. А айде като забуксуваме в калта и поизхарчим горивото - само мога да си представя колко "икономична" е електрическата играчка при натоварване - аз ще викна някого с туба, пък ти викни някого да ти додърпа кабел за зареждане. Какъв офроуд фантазираш С ИГРАЧКА? Айде пак да си наблегна на мнението - най, най-най-глупавото нещо в историята на автомобилостроенето е електрическа играчка-джип с тегло - 9,063 pounds. С 500 кила е повече от истинския автомобил.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
12
rate up comment 0 rate down comment 1
data
преди 1 година
То това е част от играта :)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
11
rate up comment 3 rate down comment 0
potentielle_energie
преди 1 година
Чем дальше едем тем больше ходим за трактор
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
10
rate up comment 2 rate down comment 2
data
преди 1 година
Сега да ти обесня огромното предимство на електро мобилите във офроуда : нисък център на тежеста , огромен въртящ момент от нулата , абсолютен контрол на всики движещи колела , никакъв проблем с прегряването , и не на последно място - икономичност ! Щот не знам що така си мисля , но така кат те гледам не си хранил офроуд машина
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
9
rate up comment 1 rate down comment 3
data
преди 1 година
хахах я да мъ осветлиш разбиращия от оффроуд кой е най големия проблем с електромобилите ? само не почвай с зареждането щот и на G500 зареждането си е тегава работа с разхода му 70-100 л на 100 км
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
8
rate up comment 2 rate down comment 2
zelka007
преди 1 година
Колко често ти се налага да ползваш автомобил с висока проходимост според военните стандарти извън форума ... ?! ... Ми ти на хъмви военно изпълнение не можеш да му купиш гумите ... :))) , осмак двигател , 200 коня , 4х4 , 4 тона тежи , 150л резервоар , и не можеш да стигнеш до морето с един резервоар ако тръгнеш през гората , а не по пътя ... :))) ... Тва дето ще се продава е на базата на Н3 , паркетен SUV , както всички други такива които се продават в този клас в Европа . Това е най-продаваният клас автомобили в ЕС ... Освен това като му видиш цената , и като ти знаеме коментарите за скъпотията на горивата какви са , не се коси , ти и трета употреба хъмви не можеш да си вземеш ... :))) ... Не ги мисли клиентите на хъмвитата ... !!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
7
rate up comment 2 rate down comment 2
aldy
преди 1 година
Какви електрически модели ги патили тия, след като си разбиха електроенергетиките? Особено драстично ще се види идьотизмата в тия намерения при една по-продължителна и по-мащабна война. Докато чакат да се зареди батерията на танка, войната може и да свърши. Поне за тази воинска част. Да не говорим, че електрически самолети може да има само във витлов вариант и за свръхзвукови скорости не може да става и дума. Ама като за акъла на Гретеноидите такива идеи са супер.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още