Германската автомобилна индустрия си осигури 5 млрд. евро държавна помощ, като средствата ще бъдат използвани за преодоляване на коронавирусната криза и за инвестиции в прехода към електрификация на превозните средства, съобщава Bloomberg.
Правителството на канцлера Ангела Меркел ще удължи паричните бонуси за закупуване на превозни средства с електрическо задвижване до 2025 г., като също така ще предложи стимули за подмяна на старите камиони и ще помогне на доставчиците да инвестират в нови технологии.
„Всички сме наясно, че индустрията преминава през трудна фаза, която засяга стотици хиляди работни места“, заяви министърът на икономиката Петер Алтмайер във вторник в Берлин. „Знаем, че това не е просто въпрос, който засяга големите автомобилни производители, а по-скоро въпрос, който дълбоко засяга средноголемите компании“, които произвеждат компоненти, изтъкна още той.
Производителите на автомобили и доставчиците на части, в които общо работят близо 800 000 души в Германия, влагат много средства за електрическите автомобили, преди да се появи пандемията. Резкият спад в търсенето нанесе щети върху тези компании. През април производството на автомобили спадна с 97% и тепърва ще се възстановява до нивата отпреди пандемията, като продължаващият ръст в броя на заразените с коронавирус заплашваща да редуцира търсенето отново.
германия
Данните за европейските продажби на автомобили, публикувани днес, подчертават неприятностите за сектора. Регистриранията на нови автомобили в ЕС са намалели със 7,8% през октомври, според изчисления на Асоциацията на европейските автомобилни производители (АСЕА). Освен лекия ръст през септември, продажбите намаляват през всеки друг месец от годината досега, като за периода януари-октомври те се свиват с близо 27%.
След разговор между Меркел и представители на автомобилната индустрия в страната правителството на Германия посочи, че секторът все още се нуждае от държавна подкрепа за справяне с последиците от пандемията и с „големите предизвикателства“ на дългосрочната структурна трансформация въпреки признаците на възстановяване.
Берлин ще предостави 1 млрд. евро за удължаване на стимулите за закупуване на електрически автомобили. Други 1 млрд. евро ще бъдат насочени към програмата за бракуване на стари тежкотоварни превозни средства. Друга такава сума ще отиде във фонда за подкрепа на технологичните инвестиции при доставчиците. Още 2 млрд. евро ще бъдат насочени към фондовете за стимулиране на доставчиците за адаптирането на техните производствени линии.
Германският министър на труда Хурбетус Хайл определи автомобилната индустрия като „работния кон“ на Германия.


Може ли изкуственият интелект да намали броя на върнатите покупки от е-магазини?
Бездомници превзеха подлезите във Варна (СНИМКИ)
Момиче се влюби в мъж, той я продаде за проститутка
41 пияни или дрогирани водачи спипа КАТ за ден
МОСВ започна спешен мониторинг на морските води заради блокирания танкер
Настоящият модел на поддържане на дефицити и дългове е към своя край
Нобелов лауреат за мир: Иран използва екзекуциите като „инструмент за репресии“
Фирми от САЩ разграбват редкоземните елементи, нужни на Европа за превъоръжаване
Мадуро знае, че Тръмп блъфира
Сигурността на Израел се нуждае от по-малко оръжие и повече диалог
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Синът на Арнолд Шварценегер, Кристофър, е копие на полубрат си Джоузеф Баена
Над 500 студенти посрещат 8 декември на Пампорово
Берое и Септември завършиха 0:0
Мъж е в тежко състояние след катастрофа на пътя София-Варна
Делян Добрев: Предишният вариант не беше бюджетът на ГЕРБ