IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Германският автомобилен пазар се стабилизира

След слабия януари във втория месец на годината има стабилен ръст

18:24 | 04.03.19 г. 2
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Завод на Porsche близо до Щутгарт. <em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Завод на Porsche близо до Щутгарт. Снимка: Ройтерс

След слабия старт на годината германският автомобилен пазар отчита значителен ръст през февруари. Броят на новите регистрации се е увеличил през февруари в сравнение със същия период на миналата година с 3 на сто до 268 800 леки автомобила, както обяви Асоциацията на автомобилната индустрия (VDA).

За първите два месеца на годината ръстът е от един процент спрямо предходната година. С досегашните 535 000 нови регистрации германският автомобилен пазар достига най-високия обем от 20 години, съобщава Асоциацията на международните производители на моторни превозни средства (VDIK).

За втори пореден месец – за  първи път от края на 2015 г. след като Дизелгейт на Volkswagen предизвика скандал с емисиите вредни газове, са се продавали отново повече коли с дизелови двигатели. С три процента повече нови регистрации пазарният дял се е повишил до 32,6% през февруари, в сравнение с почти 50% преди Дизелгейт.

Според оценките на Петер Фус, автомобилен експерт от консултантската компания EY, това отчасти се дължи на премиите за замяна на германския производител на автомобили за по-старите дизелови коли. Освен това през последните месеци е имало затруднения с доставките на превозни средства с дизелово гориво заради новия стандарт за измерване на отработените газове WLTP, така че при доставките сега има ефект на догонване. „Така че дали настоящият ренесанс на дизела е постоянен, ще стане ясно само след няколко месеца“, казва Фус.

Производството на нови автомобили през януари и февруари възлиза на 814 000 броя по данни на Асоциацията на автомобилната индустрия, което е с десет процента по-малко от същия период на миналата година. След спада на износа през януари броят на превозните средства, доставени в чужбина, се стабилизира през февруари на ниво от 348 500 единици.

Като цяло обаче перспективите не са добри, пояснява експертът на EY, цитиран от N-TV. По-слабата икономика, предстоящият твърд Brexit и заплахата от по-високи американски мита за автомобили от Европа тежат на пазара.

Въпреки това входящите поръчки от Германия отново са значително над нивото от предходната година: според VDA местните клиенти са поръчали почти с една пета повече коли спрямо предходната година. Това е вторият пореден месец с двуцифрен ръст на поръчките. 

 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 07:21 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

2
rate up comment 4 rate down comment 1
studioaa
преди 5 години
Нито една от тези мерки няма да помогне, пробвано е и е пълен провал. Не стига, че дълговете вече са преминали 150% от БВП но разбира се зомбираните последователи на кенсианската секта продължават да настояват за същите вече тотално компроментирани идеи. Днешните кенсианци са си чисти ленинисти-социалисти, защото дори самият Кейнс никога не е препоръчвал стимули в края на икономическия цикъл...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 1 rate down comment 2
lyusien
преди 5 години
Увеличете доставките към необятния европеиски пазар и всичко ще бъде наред Има различни начини да го направите -от стимули до замяна на стари с нови автомобили Няма мита такси митници единна валута продължаващи да купуват автомобили европеици
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още