Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Германският Continental започва да рисува в черни краски

Слабото търсене в Китай, търговският спор, новият стандарт за вредните емисии WLTP и Brexit тормозят доставчика

Германският Continental започва да рисува в черни краски

Снимка: Ройтерс

Обременен от неблагоприятната среда в автомобилната индустрия, германският поддоставчик Continental очаква спад на бизнеса и през тази година. За първата половина на годината включената в германския индекс Dax компания предупреждава за по-нататъшно свиване на продажбите заради редица рискове. След лятото обаче се окачва бавно подобряване на ситуацията, предава DPA.

Още по темата

Базираната в Хановер копания очаква общия обем на производството на леки и лекотоварни автомобили през 2019 г. да остане на приблизително същото ниво като предходната година. Според данните приходите следва да нараснат леко до между 45 млрд. евро и 47 млрд. евро. Въпреки това след спада през 2018 г. чистият Ebit марж се очаква да спадне отново до между 8 до 9%.

„Както се очакваше, низходящата тенденция на автомобилните пазари се засили значително през четвъртото тримесечие“, се цитира главният изпълнителен директор на Continental Елмар Дегенхарт в прессъобщение. „Това, в съчетание с дълбоките промени в нашите индустрии, забавя темповете ни на растеж".

През първата половина на годината Conti очаква насрещен вятър от продължаващото слабо търсене в Китай и търговския спор между САЩ и Китай. Негативен фактор е въвеждането на новия стандарт за емисии WLTP в Европа. „Към това се прибавя и общата неопределеност около Brexit", обяснява финансовият директор на компанията Волфганг Шефер. През втората половина на годината компанията очаква лек пазарен ръст в сравнение с ниската база от предходната година.

През изминалата година, в която Conti многократно понижаваше собствените си цели, продажбите нараснаха леко с около един процент до 44,4 млрд. евро. Коригираната оперативна печалба, от друга страна, се сви до около 4,1 млрд. евро от 4,75 милиарда евро година по-рано. Коригираният марж спадна съответно до 9,2% от 10,8% за предходната година. Наскоро компанията обеща марж от поне 9%.

Въпреки слабите в момента пазари Continental се придържа към плана си за частично IPO на своето подразделение Powertrain. Компанията работи "с пълни сили за това", казва Дегенхарт. Правната автономия на подразделението Powertrain е била завършена в началото на годината. Групата възнамерява да обяви новото име на поделението „възможно най-скоро".

По статията работиха: Бойчо Попов, редактор Виктория Тошкова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (1)

0
 
2
 
1
преди 1 месец
Ами значи е крайно време да намалят цената на гумите. Петролът е надолу, а и аз трябва да си купувам напролет :)

Още от Новини
Руснаците ще останат без евтини автомобили